Viestiketju: Pajero vs hoojii
Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 17.05.2011, 08:02
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Pajeroon kallistuisin...


Käyttötarkoitus huomioon ottaen nuo maantie/soratieominaisuudet on vaan niin paljon paremmat tossa gen2 koppasessa pajerossa, kuin HJ 60:ssä. GLS mallisena kun vielä olis tuo pajero niin kytkettävä lukkokin löytyy jo taka-akselista menohalujakin parantamaan. Painoetu puoltaa kans pajeroa jos jostain syystä pehmeemmälle alustalle ajautuu. Voimansiirto omissa pajeroissani on ainakin ollut kestävää sorttia. (= ollu 35" renkaat kolme kesää alla ja aika rajussa offikäytössä välillä eikä yhtään murrosta tai vetaria ole tarvinu vaihtaa (vakiot paikoillaan). Omistan myös HJ60:n jonka kanssa vaihtomurrokset on oltava metässä aina mukana ja kalut niiden vaihtamiseen (murrosjumppaan pitää varautua). Koneista sen verran että molemmissa kestää koneet jos pitää huolen että öljyä on ja kiertää koneessa. Tosi on että eihän tuota HJ:n valurautapataa saa yhden ihmisen elinijän aikana rikki jos vaan öljyt aina sisällä... siitä hatunnosto tojotalle (mutta on se painavaki). Gen2 koppasissa pajeroissa on välijäähdytin kaikissa jo valmiina ja kannet kyllä kestää jos ahtopaineet ja syötöt pitää maltillisena... lämpöhän sen alumiinikannen vääntää. Jos virittää niin jäähdytystä parantamalla ja pakopuolen lämpöjä kurissa pitämällä ei vieläkään ongelmia kansien kanssa. Alakerta kestää pajerossakin jos aina öljyt koneessa. Jos mopo karkaa ja rajummat korotukset mielessä joustot säilyttäen niin sitte ehottomasti HJ tuon jäykän etuakselin takia... on se vaan niin helppo korottaa ja joustot säilyy. Pajeron jousikorotus on jo sitten haastavampi homma etuakselin osalta ja vähäisetki joustot katoaa samalla helposti. Toki jos rahaa on ku rakennusmestarilla niin onnistuu se pajeronki korotus helpommin, mutta siinä vaiheessa ehkä järkevin laittaa joku muu auto kuin hj tai pajero.
Vastaa lainaten