Täytyy nyt osallistua keskusteluun ja sanoa että omassa corvetessani automaatti on erittäin mukava ja helppo ajaa mutta lähtee kuin kuppa töölöstä kun polkaisee kunnolla kaasua. Kiihdytyksessä ongelmana on pito, koska jos junttaa kaasun valoista pohjaan niin jauhaa aivan pöljänä. Ja voihan automaattiakin manuaalimaisesti käyttää kun itse kontrolloi pykällystä 1:ltä 4:lle eli ei kiihdytä D:llä.
Itselläni 1-2 pykällys on raju urheiluautomainen, niskojen nakkelija. 2-3 nappaa vielä kohtuu napakasti mutta viimeinen on sitten löysempi. Olen ajanut muitakin vastaavia automaatti corvetteja ja tuntuu olevan sama kaikissa miten laatikko käyttäytyy (ellei ole jostain syystä väljä). Olen myös ajanut 6-vaihteisilla manuaali corveteilla (-90 ja -94 LT4) ja täytyy kyllä sanoa että niinkin vääntävä kone kuin covetessa on, on tajuttoman hauska ajaa kun saa itse vatkata keppiä. Tulee aivan tajuttoman räyhäkkä fiilis, varsinkin kun manuaali antaa illuusion agressiivisemmasta corvetesta vaikka kiihdytysarvot olisivatkin samat (paitsi tuo LT4)

Tästä intoutuneena ja tulevaa Superramia ajatellen oman corvetteni automaatti menee ajokauden alussa remonttiin. Vahvistetaan laatikkoa ja tehdään siitä vielä ärhäkämpi eli luistatusta vähemmäksi. Tosin mukavuus ehkä kärsii mutta kyllä mielestäni corveten automaatti saisi olla vielä agressiivisempi, siten että pykällykset tuntuvat oikein kunnolla. Tällä saadaan yhtä leveä hymy naamalle kuin manuaalikepin vatkaajillakin

Ohhoi, no joo just heräsin joten en tiedä onko tässä nyt mitään pointtia.
Ai niin ja täytyy vielä sanoa että minulla on autossani 3.07 perä eli tältä pohjalta on kokemukset.
--------------
1988 Corvette
Edited by - jtammel on 14/02/2004 11:27:00