Picu ja Ossi kiittävät hienosta mahdollisuudesta tulla jälleen kerran testaamaan autojemme kestävyyttä. Niin se vaan jälleen kerran meni, että sinne kuljetuskaappiin ei ehjiä autoja työnnetty.

Ossilla oli crossissa suurin haaste pysyä kuppipenkissään kiinni turvavyöstä huolimatta. Kypärä oli kuulemma tarpeellinen, sillä niin monta kertaa pomppoileva ohjaamo oli kypärään kolahtanut vai oliko se toisin päin. Jokatapauksessa pomppuhyttä oli nimensä veroinen.

Näytti hartiassa olevan veresnahalle hiertynyt kohta, kolmipiste normi rullavyö ei ollut oikein sopiva kuppipenkin kanssa.

Ossi sitten päätti innostua pompauttamaan Lantsikkaa oikein kunnolla vesiesteen reunaan ja särki suojaamattoman öljypohjan.
Minulla tuntui kaikki olevan jotenkin vaikeaa. Auto jolla en ollut ennen ajanut ja crossissakin ekaa kertaa mukana. Tuo traktorin rengas ottikin kivan terävästi kaiken vastaantulevan ja oli täysi työ pitää ruori hallinnassa. Menin välillä kuin käärme luikerrellen siksakkia.

Ohjeena sain että pidä tasainen vauhti ja älä ruovi. Muuten jäät kiinni ja kukaan ei tule sua auttamaan.
Jossain vaiheessa rusahti ja hyppäsin heti pirtistä pihalle katsomaan mikä hajosi. Etuvinssin naru/liina oli jäänyt keulalle löysään ripustukseen vaikka ne piti aamulla rullata kelalle. Olin ajanut vähän aikaa pitkä häntä perässä ja joku tuli sanomaan että tuo naru kävi renkaan ympäri ja siitä ääni ja pieni nykäsy.

Olishan ne vesiesteet voinut kiertääkin, mutta joka kierroksella ne ajoin sellaisella kaasulla että lopulta se etuakseli napsahti paikoiltaan vesiesteen reunaan. Samaan kohtaan jossa Ossi rikkoi Lantsikan öljypohjan.

Ja taisi olla vielä samalla kierroksella. Jos en väärin muista taisimme ajaa vielä liki peräkanaa.

Tare pelasti päiväni kertomalla että on autonrakentajalta jäänyt hitsaamatta tukiraudat akselille ja sen vuoksi mikään ei estänyt akselia liikahtamasta paikoiltaan. Lantsikasta tällaiset kyllä löytyy.


Iso kiitos palkinnoista! Kieltämättä tämä näkymä kirvoittaa herkästi huulille nuo kuuluisat sanat lyhennettynä: WTF? Ja mitä tulee tuohon propelliin, Ossillahan on jo ne kaksi veneenmoottoria. Aika näyttää mikä on seuraava projekti ja millaisilla kentillä tulevat kisat käydään. Omassa mutarännissäkö.
Mutta yleisölajihan tämä on. Hoidimme jälleen kerran oman osuutemme tarjoamalla päätöntä pelleajoa tyyliin: jaa mitä, mähän vaan ajoin?