Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä
Lähettelin pari viikkoa sitten sähköpostilla kyselyä Uazin lukosta Russian spare nettikauppaan.
Lukkoja oli 5kpl jäljellä ja hinta 250 euroa.
Älä kysy kuinka tuo lukko toimii
http://russianspares.com/shop/produc...roducts_id=131
Takakempin kaveriksi minäkin sen ajattelin...
|
Oletko koskaan nähnyt luonnossa taikka jopa käyttänyt?
Kaikki tietämys ammennettu tuosta valokuvasta, joten ei faktaa!
Toinen vetoakseli näyttäs tulevan tuohon maljaan, minkä sisäpintaa nuo tapit
seuraa? ja toinen vetari nähtävästi tulee tuohon keski tappiin, Nokka-akseliin.
Ja toimintaperiaatehan vois olla seuraava:
kun vedätedään, niin tappeja kierrätetetään lautaspyörän mukana,
ja kun sekä nokka-akseli että malja pyrkii jäämään jälkeen, niin tapit
eivät pääse nokka-akselin ja maljan koloihin yhtä-aikaa-> vetää
koska tapit jumittaa molemmat toisiinsa.
sitten kun jompi kumpi pyrkii pyörimään nopeammin, niin tapit pääsee
painumaan nokka-akselin/kupin nokkien väliin, ja hyppäämään sitten mal-
jassa/nokka-akselissa "yli".
Mitenkä sitten käy, vetääkö kumpikaan? meinaan että, jos pyrkii
vetarit pyörimään toinen lujenpaa ja toinen samanverran hitaammin???
No silloinhan vetoa ei tarvitakkaa.
Vois olla että kamittaa käännöksissä, ei pääse aukkeamaan jäykällä
nelivedolla? ainakin bj-40:ssä semmonen tasauspyörätön tasauspyörätön
lukko, mallia Zetor, kampeaa jonkin verran jos etuperässä, ja napalukot kiinni.
ei toimi samoin kuin vapaa etuperä.