Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis
Kuinka kauan käytit konetta? Minkä väristä savua tuli, vai tuliko mitään? Pätkiikö vai käykö vaan niin vaivalloisesti, että ei jaksa pysyä tulilla? Vaikuttaako ollenkaan, jos vähän säätää syöttöä?
|
Auto pysyi käynnissä pisimmillään 5-10min käsin konehuoneesta kaasuttelemalla, käynnistyessään työnti paksua mustaa ja sekaan tuli vähän valkosta savua, tosin saattoi johtua siitä että kylmä kone kännistyi, mutta tosiaan siinä konehuoneesta kaasuttelemalla ei kauheesti edes savuttanut, mitä huomasin katella. Uusia kärkiä siis vaihdoin, tossa viime vkolla sain tietoa, että tarvii ne suutinten avauspaineet olla aika tarkalleen kohillaan, että toimii, huomenna vien dieselikorjaamolle säädettäviks, saa nähä auttaako vai onko vika muualla.
Pätkimistä en huomannu, yläkieeroksilla kuulosti jopa paremmalta kun ennen, mutta alas, sanotaan alle 1500-2000rpm ei passannu päästää. Siihenkin kiinnitin huomioo, että kun yritin ilmata suuttimia, niin auto jaksoi pysyä käynnissä kun ilmasi niitä suuttimia missä oli vanhat kärjet, mutta kun aukasin niitä kahta ekaa suutinta missä oli uudet kärjet, niin auto sammui heti. JA syötön säädöllä ei ollut vaikutusta, ainakaan ohjaamon pakkosyötöllä..