Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja puikkis
Hyviä arvauksia, mutta monta hutia.
|
No mikä se oikea vastaus puikkiksen mielestä on?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja puikkis
Miten voi olla kuskin puolella haritusta tai aurausta liikaa, mutta ei yhtään toisella puolella?
|
Renkailla on taipumus hakeentua tiettyyn keskiasentoon (camber/caster mukaan), ohjaus keskittää keskelle, joten jos kolme rengasta on suoraan niin yksi voi vetää sivuun ja kulua tolleen vituiks.
Aurauksen näkee silmälläkin tän tyyppisessä autossa kun on pyörät suorassa: ratti suoraan ja katot minne suuntaan ne näyttää kylkeä pitkin sihtaillen takarenkaiden kylkiin verraten. Luultavasti vas. etunen harittaa, joten siitä raidetangonpäätä aukipäin ja kun se on kohdallaan niin pyörittelet ohjausvarren niin että ratti on suorassa.
Oma LC kulutti vasenta etusta enempi kuin muita 3 rengasta, ja meni just vähä tolleen hampaalle. Viime keväänä säätelin aurausta silmämääräisesti tolla periaatteella ja sen jälkeen on kulunu nätisti suoraan ja tasaseen kaikki.
Kyllähän nää tiellä ojaanpäin kampeemiset ja moottoripyöränkin renkaan hampaalle kulumiset melko henkisen puolen asioita on, mutta kyllä sen pystyy toisinaan selvittämäänkin. Rengaspaineilla on myös ratkaiseva osa toisinaan.
Ja taitaapa olla tuollaiselle ristikudos-creepyille ominaistakin moinen kuluminen asfaltilla, vaikka kulmat ja paineet oliskin just kohdallaan.