Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RoJu
Moron,
Risoo tuo nykydieselien ominaisuus, että hyvin pienillä kierroksilla voimaa ei ole yhtään. Otsikon koneessa ahtopaineet nousevat n. 1400 rpm paikkeilla - sitä ennen ei oikein tapahdu ja sitten voimaa tulee tosi terävällä potkulla. Haittaa tuosta on lähinnä liikkeellelähdössä ja hiljaa möyriessä. Onko moinen käytös normaalia vai onko tässä jotain vikaa?
En mitään murhavääntöä kaipaa noin pienille kierroksille mutta sen verran edes kuin vaparissa.
Onko arvon kollegoilla kokemusta syttyboksin ohjelmoinnista tai lisäpalikoista (lastuista) ja olisko niistä apua? Olen ymmärtänyt, että viimeksi mainituilla on polttoainejärjestelmää rasittava vaikutus jatkuvasti korkealla olevien paineiden vuoksi.
Tai olisiko joku muu kikkakakkonen, esim. jonkun anturin huijaaminen markan vastuksella?
Ahtopaineiden noustessa kuuluu vinkunaa ilman kulkiessa rööreissä. Kuuluuko tätä muillakin vai onko mulla jossain vuoto?
t. Make
|
Hiluxeista ja Hiaceista on turboja hajonnut oikein urakalla Näistä D4D Koneista missä on välijäähdytin koneen päällä.( Itsellä näitä turboja tallissa toistakymmentä missä kylmäturbiini rikkoutunut koska on mennyt jäätä läpi).
Joten suosittelen että otat imuletkun irti turbon päästä ja katsot onko siivet rullalla. Kyseinen vika aiheuttaa alaväännön puuttumista ja vaurioiden asteesta riippuen kovaa vinkumistA!
Ja jos kiinnostaa kuulla muita vikoja noista LandCruisereista niin voi ilmoittaa mielenkiintonsa tänne...