Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 20.04.2011, 23:30
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Niinpäs olikin. Volvo-pentalla oli 3.6 litraisessa koneessa sekä turbo- että mekaaninen ahdin. Tehoa parhaimmillaan 375 hv.
Joo kun jäähdytysnesteestä ei ole pulaa...

Mutta olihan FL6 saatavana250heppasena jossa oli remmi + turbo, mutta kuopattiin pikaisesti piiloon, kun oli ongelmaa jos jonkinlaista:
- moniurahihna ei kestäny kuin 20-30tkm
- hihnankiristimet paukku vielä tiheemmin, ja sen takia hajos ahtimien laakereita (ja tietenkin ahtimia...)
- läppäkoteloiden tiiviys alkoi pettää 200tkm jälkeen ja oli KALLISTA KORJATTAVAA
- takarenkaat oli aivan loppu kun koneessa oli VÄÄNTÖÄ RIITTÄVÄSTI, mutta renkat oli vain 19,5" maks. joten pinnat kirjaimellisesti suli alle!!!

Venepuolella lopettivat kanssa kun tuli ilmi nuo remmin kestävyysongelmat. Ei haitannut niin kauheasti siellä,kun kone meni yli 1200rpm, niin silloin alkoi fööni tuottamaan painetta, mutta ilman bloweria se otti hieman aikaa...

Mutta toiminta oli hienoa, tyhjäkäynnillä oli ahtoja 0,5bar (vuotamalla hieman) ja sitä sai nostettua 0,7bar ja sitten 0,9bar kohdalla avattiin kanava turbolle ja sieltä lisää ahtoja. Samalla magneettikytkin katkaisi ahtimen pyörimisen, jottei turhaan vatkaa ilmaa joka painetaan takaisin taivaan tuuliin...

Hieno oli kone, harmi ettei kestäny oikein kunnolla nuo "viritykset"...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten