Jotain pientä on tullut tässä tehtyä.
Liruttelin koneesta öljyt pois, 20 litraa tuli. Tällä pohjalla oikea tilavuus lienee noin 21-22 litraa, sis suodattimen. En ole löytänyt Bedford TM:n öljytilavuutta mistään, saa auttaa jos tietää linkki-vinkkejä.
Sitten otin Ö-pohjan pois ja pesin sen. Pohja oli hieman rutussa, kun koneen paino on levännyt sen päällä seisonnassa. Vähän kosaanilla lämpöä, niin tuli vasaralla nätisti suoraksi. Öljypohjan tulpat ovat 1/2" R kierteellä, tavallisia putkikierre tulppia. Muutenkin moottorissa on kaikki tulpat rautakauppa tavaraa. Kätevää, mutta näppärää.
Kurkkasin vähän myös laakereita, ne on vaihdettu joskus. Kunnoltaan laakerit eivät juuri uutta häpeä, ja ne oli valmistettu 1/94 ja 8/92.
Kuvassa vasemmalta oikealle:
Detroit runkolaakeri 114.3 mm
Valmet runkolaakeri 85 mm
Detroit kiertokangen laakeri 76.2 mm
Valmet kiertokangen laakeri 68 mm
Mitat Detroit STD-laakerit verrattuna Valmet 11/20-sarjan STD laakereihin.
Huuhtelupumppu likoo CRC:ssä, edelleen jumissa. Täytyy siihenkin tutustua myöhemmin.