Näytä yksittäinen viesti
  #63  
Vanha 19.04.2011, 00:15
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Välisäiliö vois olla ihan hyvä tuollaiseen. Siirtopumppu tarvittaessa.

Jos alkuperäiset pumput ei innosta (vaikka sen vois ehkä upottaa kätevästi just soppelin kokoiseen välisäiliöön?), niin tällainen sattui silmään kun hain kuorkkiin "konepellin" kaasujousia (joita ei kuitenkaan löytynyt, piti ajella piltemaan saakka, jossa oli melkein soppelit mutta hieman liian jäykät).

http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=28-1213 Olis muistaakseni vielä tehokkaampiki/kalliimpikin pumppu, jos tämä ei piisaa.

Eikös orkkispumppu ollut jotain 180 l/h? 115l/h (5 bar vastapaineeseen) riittää kyllä kans aika hyvin, 115 pensaa lienee luokkaa (reilu?) 100kg, ja jos moottorin ominaiskulutus on 300g hevosvoimatunnille (vois olla paremmpikin/pienempikin, eikös nykypensaturpomoottorit ole luokkaa 300g per kilowattitunti?), niin tuolla pitäis pyörittää reilua kolmeasataa kaakkia, ja rangessa tarvitaan kuitenkin orkkisvermeillä vaan 2.5 bar pensanpaineita.

Vajaa 40l ei ol ihan hirmuisesti pensa-autoon, mutta onpahan kevyempi ku polttoainetta on vähemmän mukana (tankissa ainakin, jerryjä ei lasketa auton painoon vaikk aolisivat mukana).

Mulla on mennyt normisafareilla ja suunnistuskisoissa luokkaa 4-5l/h polttoainetta, kulutus tietty kasvaa jos siirtymiä on paljon tai esim. joutuu hapettaan paksuun lumeen. Ja aina sitä on pitänyt lisää tankata, kulutuksesta ja tankin koosta riippumatta.

-Paavo

PS niin ja se piti vielä sanoa, että aika hyvin näyttää intoa piisaavan, mä olisin aika totaalisen masentunut jos puolet korista JA rungosta pitää vaihtaa, mutta varmaan se on porukalla helpompaa touhuta noita mätähmmiakin, kuin mitä jos turaa kaiken itse. Ja onhat tuossa "vähän" muutoksiakin, eikä pelkästään korkkoosiokorjauksia.

Viimeksi muokannut Paavo : 19.04.2011 00:20
Vastaa lainaten