Muistaakseni akun ilmoitettu kapasiteetti tarkoittaa, että se pitäisi purkaa tietyllä, vinssin moottorin ottamaan virtaan verrattuna pienellä virralla 8V jännitteeseen asti. Jos kuormitusvirta on suurempi, olisi Ah-lukemakin heti pienempi. Ei voi siis käyttää suoraan kerto/jakolaskua akun nimelliskapasiteetin pohjalta vinssin käyttöajan laskemiseen. Totuuden kertoo vasta kuorman kanssa kokeilu.
Sillä 8V jännittellä ei vinssin moottori enää kovin rivakasti pyöri ja niin syvästi puretun akun kanssa kylmän koneen starttaaminen jää yleensä tekemättä. Lämpimänkin kanssa voi olla vaikeuksia edes hinaamalla, jos on ruiskupeli.
Joku kyseli kokemuksia hydraulivinssistä ja tässä pari linkkiä MileMarkkeriin, jälkimmäisessä myös kritiikkiä ohjaustehostimen pumpun käyttämiseen (hajonneita tehostimia?). Parempi varmaan laittaa sille oma kunnollinen pumppu niin ei tule tehonpuute- ja painepiikkiongelmia.
http://www.off-road.com/dodge/tech/mmkrec.html
http://www.amghummer.com/Accessories...ch_install.htm