Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 07.04.2011, 09:05
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

> on aika epäreilua että samassa luokassa ajaa esim. Suzuki 31 renkailla ja esim Lj 35 renkailla...

Yhden kisan "kokemuksella": ei pidä paikkaansa. Vai tarkoititko että suikassa on kans hyvä (kierrejousi-) alusta ja se on liian paljon parempi kuin LJ?

Tai ainakin Raajärven edellisessä kisassa isossa luokassa pikkuinen suikkeli (33"? 50hv?) pisti aika mallikkaasti hanttiin monsteri-beejiille (39"? 500hv?). Toki senverran tasoitusta että BJ:tä tankattiin välillä kerran tai kax (kun ei se voima ja savu tule ihan pyhällä hengellä), menihän siihen jonkinverran aikaa. Erän lopussa molemmat paukutti aika tasaista noin 10 minuutin kierrosta (joka oli myös järjestäjien ajamien kierrosten paras aika).

Eroa oli BJ:n hyväksi pari minsaa, enkä usko että Jani isommin hölläili, kierrosajat ei tippuneet, ja jos jossain kohtaa jääkin jumiin niin se takana tulija menee äkkiä ohi.

Riippuu tietty radasta, jossain kohtaa engaskoosta voi olla sen verran apua että isommilla pääsee ajamalla ja pienemmillä pitää vinssata jolloin tietty haviää heti minuuttitolkulla).

Eli väitän että muista asioista (alusta ja auton yleinen ajettavuus mutkissa ja röykyissä, sekä tietty kuski) vaikuttavat PALJON enemmän kuin rengaskoko. Rengaskoon mukana kasvaa jousittamaton massa aika nopeesti...

Mutta paha sanoa varman päälle kun crossikisoja ei ole kovin montaa järjestetty, ja oma kiakokemus on nollissa. Toki siinä vaikeessa kin tästä tule iso ja virallinen AKK:n alainen laji niin luokkia on pitkästi kolmattakymmentä teineistä veteraaneihin ja kinkkukaapista brittipiiraisiin, moottorien iskutilavuuksia ja polttoainelaatuja ja jakovaihteiston rakennetta lukuunottamatta. Mutta siinä vaiheessa en ainakaan minä ole tästä enää kiinnostunut.

-Paavo
Vastaa lainaten