Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Holle
"alkuperäisiä toyota varaosia
kannatta suosia ainakin vetonivelen liukulaakerissa (helassa?) ja vetoakselin
stefassa (pitää peräöljyt pois nivelestä)
helat noin 50e kpl ja stefat noin 25e kpl
Jos säästät yllämainituissa vajaa 100e, niin tee se tiedostaen riski:
Minä olen tapellut erityisesti noiden tarvike holkkien kanssa kyllästymiseen
asti"
Ei varsinaisesti liity hdj ,mutta onko tämä noiden nimeltämainitsemattomien tarvikkeiden kanssa tosiaan yleinenkin vaiva?
itseltä mennyt pari napalukkoa, murroksia ja koko napa ko helan kiinnileikkautumisen vuoksi ja välys on ollut kaikissa ja rasvaa vähintäänkin riittävästi.
Hulluin oli systerin hj, joka kasattiin erityisellä huolella kaikki osat napoihin vaihtaen ja tutkien rikkoi murroksen ja helan 500km ajolla josta ei metriäkään nelivedolla. Talvella vain napalukot kiinni takavedolla :P
|
hämärä muistikuva että murroksen kauloissa eli se kohta joka tulee pronssiholkkiin oli pieniä mittaheittoja eri merkkisillä murroksilla. kun holkki prässätään paikalleen niin se saattaa supistua hiukan, voi olla että eri tarvikeholkeissa esim. ulkomitta on vähän isompi ja ja ahdistussovitus on siten suurempi ja reikä supistuu enemmän vs. alkuperäinen.
no, olipa ihan miten vaan niin silti aina kun holkin vaihtaa niin se pitää sovittaa käytettyyn murrokseen, itse olen jokaisessa holkkiremontissa joutunut ottamaan pikku siivun sorvilla pois jotta välyksestä on tullut hyvä. jos välys on liian pieni niin holkki leikkaa murroksen kaulaan kiinni ja alkaa pyöriä napatöötässä....