Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön
Kun en tuota tiennyt, niin ...
|
Minulla on ollut Suzuki SJ413JX arkiajossa noin 24 vuotta, vuodesta -87. Uudesta asti ajettu joka vuosi vähintään kerran, joskus kolmekin, Etelä-Suomesta Pohjoiseen vaellukselle ja Jäämerelle kalaan sekä koluttu Pohjoisen tuntureita sellaisen päivämatkan päähän tiestä, jonne auton on voinut jättää odottelemaan kävelyreissulta paluuta. Nuo pitkätkin siirtymät ovat olleet nautinto, kunhan on ottanut kaiken loman kannalta ja malttanut pitää nopeuden jossakin 80 km/h tienoilla. Samoin arkiajoissa ei ole yhtään haitannut sen pienuus tai lyhyys tai huonoiksi haukutut ajo-ominaisuudet. Minä pidän siitä autosta. Se on paras auto, mitä minulla on koskaan ollut.
Koko auton historiassa ei ole korjauksiin tarvinnut rahoja laittaa ruostehitsauksia lukuunottamatta. Se on ollut herkkä ruostumaan, mutta olisikohan yksi pyöränlaakeri ja laturin hiilet ainoat eteen tulleet vaihdetut osat. Kaikkihan riippuu käytöstä ja tarpeista, mutta edelleen tuo vanhanmallinen Suzuki on minun mielestäni auto, joita saisi vieläkin olla tuotannossa. Nyt vanhemmiten ajelen kuitenkin Range Roverilla, koska jäykistyneet jäseneni on sinne helpompi tunkea, vaikka sen ajajan paikalle meno onkin melko ahdasta.