Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 05.04.2011, 09:57
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ei millään pahalla mutta tuo mittaamasi "ero" ei ole millään tavalla vertailukelpoinen. Miten olet poistanut tuloksista kaikki asiaan vaikuttavat muut tekijät ? Eli mistä päättelet, että mittamasi ero johtuu eri polttoainelaaduista ?

Aikanaan tuli laboratoriossa mitattua dieselmoottorin kulutuksia ja saastepäästöjä, ja on muuten tarkkaa puuhaa. Kenttäolosuhteissa ei vastaavia mittauksia voi tehdä.

Selvennetään sen verran, että nuo mittaamasi kulutuslukemat ovat sinänsä ihan todellisia, mutta niissä on virhemarginaalia vähintään 1 l/100 km.

Eikä nyt sitten kukaan vedä herneitä nenään. Elämä nyt vaan on tällaista.
Ei olekaan, enkä ole poistanut tuloksiin vaikuttavia tekijöitä. Jostainhan tuo ero kuitenkin tulee? Kukin ajaa sellaisella aineella, millä itse tykkää. Itse ajan mieluiten tuolla 98E. Lähtee paremmin käyntiin, ei nyi tyhjäkäynnillä ja vetää tasaisesti alle 1500rpm. Onhan se selvää, että energiamäärä on tuossa 95E10 bensiinissä pienempi kuin 98E5 bensiinissä?

Sotketaan pakkaa vielä senverran, että esim. E85 ST1 Refuel nostaa kulutusta Biopower autoissa yleisesti ottaen 30-40%, vastaavasti ahdetussa koneessa suuremman oktaaniluvun myötä voidaan käyttää rajumpia ennakoita ja saavuttaa jopa 30% lisäys tehoon/vääntöön.

__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten