Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
No eiks jv sanonu just samaa? ... ku valitti että vain toinen etunen sutii.
Miks se noin menis, mikä tasauspyörästö se semmonen olis? Kyllä menee ihan tasan molemmille jos vaan kitka on sama. Mutta jos minkä tahansa renkaan nostaa ilmaan, veto välittyy pelkästään siihen, mutta jos joka pyörän alla on sama kitka, auto vetää joka renkaalla just samaa tahtia, aivan kuten lukot päällä.
Normaalisti HDJ vetää neljällä pyörällä ja HJ kahdella. Itekki oot huomannu että eroa on. Pyörä voi vetää 1%:n tai 100%, mutta se vetää silti. Ja kuten edellä kerrottu, kitka määrää miten se vetää (jos lukot auki).
|
Joo, mut mielessä vaa on aina niin, et se pyörä vetää, mikä pyörii...
Eli jos ruiserin upottaa ilman lukkoja jumiin, niin yksi pyörä pyörii tyhjää. Kun kytkee keskilukon, pyörii kaksi pyörää, sit takalukko niin pyörii jo kolme pyörää. Ja jos etulokon jälkee pyörii neljä pyörää, ni sit tarviiki jo vinssiä.
Nii, ja mikä tekee sen, että jompikumpi etusista lyö yleensä ekana tyhjää, vaikka moottorin paino on oikeestaa etuakselin päällä.
Vaikuttaako asiaa, kun takana on nelilinkki?