Tämä nyt ei suoranaisesti liity tähän nykyiseen projektiin, mutta voi olla johonkin tulevaisuuden hommaan kyllä
Eli osaisikohan vaikka Matti kertoa, onko tällaiset millään muotoa hyväksyttävissä Suomessa katukäytössä pidettävään autoon? Kuinka tarkasti pykälät määrittelee riippukeiden tyypin, ja mikä katsotaan tehdastekoiseksi jne. jne.? Näistä Liquid Iron Industriesin "liukuriipukkeista" on aika paljon jo kokemuksia jenkkilän pojilla niin kisa- kuin myös katukäytösät, ja ei niistä ole juuri pahaa sanottavaa kuullut. Puslissa käytetään UHMW polyetyleeniä, minkä pitäisi olla erittäin kulutuksenkestävää, ja ikäänkuin "voitelee" itsensä eli sillä on todella alhainen kitkakerroin. Pitäisi olla lähes samaa luokkaa PTFE:n (tuttavallisemmin teflon) kanssa.
http://www.liquidironindustries.com/...e=0&featured=Y
..tälle projektiautolle ei ole viime aikoina hirveitä tapahtunut - töitä on riittänyt vähän aikaa sitten toteutettujen irtisanomisten jälkeen meille jäljelle jääneille vähän liikaakin.
Sen verran on tullut selviteltyä, että akseleille tulee Toyotan etulevyt, satuloista en vielä tiedä. Sopivat vanteet saa Offroadtarvikkeesta, heille tulee pintakäsittelemättömiä irtokeskiöisiä 16" x 10" vanteita 6 x 139,7mm jaolla. 39.5" Irokkeja ajattelin renkaiksi alunperin, mutta saatavuusongelmien takia renkaiksi vaihtuu 42 x 15 x 16 bias-ply Pitbull Rockerit. Toiset haukkuu, toiset tykkää, katotaan mitä itse pidän. Ei ne nyt ainakaan ihan paskat pitäisi olla
Hirveä metsästys ollut päällä mistä saisin ~51 x 6,7mm ainesputkea, edelleen on hakusessa. Luulin jo että löytyi yhdestä paikkaa, mutta heiltä ei sitten saanutkaan vaikka tuotevalikoimasta sellainen piti löytyä