Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön
Poikkeuksellisesti ilman nimimerkkiä "oikotie onneen", jos pitää halvalla päästä:
1. Moottorin merkkivalo toimimaan ajastuksella eli sammuu esim 5 sek latauksen merkkivalon sammuttua
2. OBD-pistokkeesta sopivan piuhan väliin katkaisija, jolla eliminoidaan koko OBD-pistoke > katsastuksen OBD-testissä "ei yhteyttä" -> korvaava menettely: lambdan mittaus joutokäynnillä
Tämä keino on tosiaan se viimeinen keino ja edellyttää, että mitatut pakokaasuarvot ovat rajojen sisällä. Ja pätee myös jälkitarkastuksessa, vaikka olisi hylätty katsastuksessa vikakoodeista. Omaa OBD-todistusta ei ole pakko tuoda edes jälkitarkastukseen ja jos kerran pistorasiaan ei yhteyttä saada, niin käytetään tuota em korvaavaa menettelytapaa Trafin ohjeiden mukaisesti.
Minä en sitten tätä kirjoittanut... mutta koko OBD-testi on mielestäni pitkälti turhaa pelleilyä.
|
Kiitän tiedosta. Onhan tämä aikamoista pelleilyä. Kun auton saastepäästöt on loistavat, niin miksi inistä jostain vikakoodista. No voihan se tosin vaikuttaa ajossa jotain mutta kuitenkin.
Olisi pitänyt perehtyä asiaan ennen katsastusta, oli tyhmää mennä valo palaen leimalle. Ei vaan tullut asia yhtään mieleen......