Näytä yksittäinen viesti
  #14  
Vanha 21.03.2011, 11:16
Eetza:n Avatar
Eetza Eetza ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.06
Sijainti: Hämeenkoski, Finland.
Viestit: 654
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pääskyniemi Näytä viesti
Team Maasturistit myös kiittää. Omasta puolesta, kiitos Simppa ja Eetza! Hyvin me vedettiin...ainakin vinssiapinat...mieleenpainuvin paikka oli yön kireinä pakkastunteina vaatteet päivän jäljiltä umpijäässä venäjämallista leveää kerran kelkalla ajettua keskellä suota olevaa baanaa pitkin puolelta toiselle vinssaten ja nihkeessä vinssipisteet... aluetta en tiedä mut lunta oli ja monta tuntia ja 500m myöhemmin perältä palkintona 1 piste!! Kivaa oli ja Eetzalta lisää mietteitä....
No kai se on pakko sit jotain kirjoittaa ... pikkasen meinaa väsy viel painaa. Pomokin ilmotti että näytän tosi rentoutuneelta ja hyvin nukkuneelta

Joo, kisa oli mielenkiintoinen ja hiukan erilainen kuin mitä on aijemmin tullut ajettua (tai siis kyydissä oltua).

Lunta oli paljon ja kun reittejä ei ollut ajeltu juurikaan etukäteen niin aina jokun kisailijan tuli se tehdä niinkuin useampi sitä on jo kironnut. Ekalle rastialueelle kun mentiin niin hetki etittiin aloitus rastia jopa ihan käsi kepsin kanssa kun ei meinannut löytyä, se oli kuulemma sellaisessa paikassa ettei tuuli sitä vie eikä aijempi lumisadekkaan tilannetta helpottanut .
Kyseinen alue sitten skipattiin heti kättelyssä kun todettiin ettei viittis heti alottaa älyttömällä vinssaussessiolla kun alue oli kokonaan ajamatonta. Hetki toivottiin jotain isompi pyörastä hiukan reittiä availemaan ... turhaan.

Viereisellä alueella sit saatiikin peli auki ja perinteisen reippaalla tahdilla ns. tahti kohdalleen kunnes mekaaninen vinssi antautu. Ilmeisesti jokin kardaanin ja ulosoton välistä (en muista tarkalleen), mutta muuta vaihtoehtoa ei ollut kuin nosturille ja hitsaamaan. Siinä sitten menikin hetken aikaa kun oli saatu auto puuhasteltua takasin tielle ja sieltä korjaamolle ja remontit tehtyä.

Sitten käytiin yleisö alueella temmeltämässä. Paikalle saavuttua ihmeteltiin että mitä täällä jonotetaan kun autoja oli kuin pienen talon porsaita. Kaikki vaan odotti että kuka lähtee avaamaan reittiä. Siinä hetken pohdinnan päätteeksi päätettiin ottaa piikki paikka ja survasta auto tieltä hakkuu aukealle ja kohti rasteja. Siihen sitten muodostu aika nopeasti semmoi possujuna että aina vinssattiin edellä ajavan puskurista. Kaikki muut ylimääräiset apparit oli valjastettu keulille ettimään meille kantoja josta vinssata. Välillä meinas turhauttaa kun lunta oli muniin asti ja kantojen ettiminen oli kuin neulaa heinäsuovasta. 3h, 200m, kolme rastia ja juuri korjattu mekaaninen vinssi mediumina stefat pellolle ampuneena, öljyt vaseliinilla korvattuna, päätettiin jättää muut kyseisen alueen rastit hakematta ja samaa reittiä takas ja muualle. Kiitokset kaikille puuhaan osallistuneille hyvästä yhteistyöstä alueella .

Seuraavat alueet menikin ihan kivasti suurinpiirtein samanlaisissa merkeissä eli välillä avattiin reittejä ja välillä päästiin ihan valmista jälkeä. Yöllä päätettiin jysäyttää alueelle mikä jokin matkaa näytti hyvältä ja täysin jopa ihan ajettavalta ilman vinssaamista, se oli jo edellä mainittu venäläis tyylinen todella leveä baana keskellä kitukasvusta suota. Olisi pitänyt tiedustella hiukan pitemmälle. Lopputulos siltä pätkältä oli se maksimi vinssi sessio rastille ja siitä sitten päätettiin kääntyä takaisin kun reitti vain paheni.

Yö oli erikoinen, kun oli jotenkin todella kostee ilma ja samalla pakkanen. Tuntu että naamaan jäätyy kerros jäätä. Liinat ja Pasin vaatteet oli semmossia levyja tai puikkoja. Pitkän liinan laittamin auton sisään oli aina semmonen taittelu prosessi .

Pajero tuntu muuten toimivan hyvin. Ei voi kuin ihmetellä miten Simppa saa väännettyä tommossen lukottoman 35 sellassiin paikkoihin ilman vinssausta. Eräskin kivirasti missä otettiin jo takanaru valmiiksi että vinssataan loppumetri rastille, niin meni kuin pingispallo kivistä pomppien suoraan rastille.... en mä jaksa enempää kirjottaa... koitan laittaa muutaman rastikuvan illalla....

Kiitokset Simpalle ja Pasille, järkkäreille, kanssa kilpailijoille, Team Offivaruste (sähköistä), Rehtorille kyydeistä (hyvät kyydit olikin)... ja kaikille muille joita nyt en muistanut mainita... Nii anteeksi mahdolliset kirjotus virheet.. ei oikee jaksa keskittyy...
__________________
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä,
etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi.
Vastaa lainaten