No niin, pitkästä aikaa vähän päivityksiä. Paljon puhuttu alleajosuoja on sitten paikallaan ja ihan katsurin (ja ehkä muidenkin) kiusaksi maalasin niin, että varmasti näkyy! Eilen Hauholla olleen ajopäivän maantiesiirtymillä perässä tulleet autot jättivät melkoisesti väliä. Pitäskö samantien laittaa muihinkin pirsseihin tollaset, niin säilyy turvavälit laillisina...?
Toinen metalli / hitsauskurssin tekele on pohjapanssari. Pienestä koostaan huolimatta riittänee joksikin aikaa, kun autolla ei kuitenkaan mennä pahimpiin ryteikköihin. Tarkoituksena on estää laatikon/jakiksen poikkipalkin vääntyminen kiveen/kantoon ja siten niiden kummallisten kolinoiden ilmaantuminen uudelleen.
Tuli lumikelin ominaisuudetkin testattua kunnolla, kun Jatilassa ei oikein päässyt. Lastasin konttiin pari hiekkasäkkiä, vararenkaan, hallitunkin ja muuta tarpeellista roinaa, jolla oli tarkoitus tehdä painonjakaumasta 50/50. En tiedä oliko tuolla kuinka suuri vaikutus, mutta laskettuani paineet 1,0barista jonnekin 0,75bar-tasolle rupesi auton käyttäytyminen ja eteneminen olemaan ihan toisenlaista kuin aiemmin. Kyllä nuo uusio Insa Saharat on TOSI hyvät. Kuulemma keväällä on tulossa joku uusi Italo uusiorengastyyppi, joka ennakkotietojen mukaan hakkaa Boggerit muussakin kuin hinnassa. Sen myötä taidan unohtaa kaarien avarrukset sun muut rengasmodaukset. Helmapalkit sentään pitää laittaa, mutta siitä tuonnempana. (Kiitoksia AP:lle kuvasta, saanen käyttää sitä täällä?)