aina törmää tähän samaan juttuun että 2L moottorit ei kelpaa mihinkään!!! kertokaa mulle nyt ihan aikuisten oikeesti että mikä vika niissä on. aika monta hiluxia ja hiacee ja missä kaikissa näitä esiintyykään liikkuu näiden voimin. ei ne raketteja ole ja hankala niistä on rakettimoottoria tehdäkkään mutta pienellä budjettipiristyksellä ihan käyttökelpoinen kone.
jos ajattelee vaikkapa runnerin dieselöintiä niin millä muulla moottorilla pääsee hommasta niin helposti ja halvalla kuin 2L sukuisilla koneilla. sit jos haluaa harrastaa ja tehdä kaiken uusiksi ja viettää tallissa paljon aikaa selvittää juttuja ja vääntää sovitteita jne. niin sit on sama että mitä sinne työntää. ja silti lopputulos voi olla aikalailla arveluttava käytettävyyden kannalta. jos siis käyttöpeliä tekee niin sit sellanen moottori mitä siellä on alkujaan ollutkin, ja jos harrastaa niin sit jotakin muuta.
sen on vuosien varrella oppinut että jos ei ole sorvia ym. työkaluja itsellä käytössä ja kykyä käyttää niitä niin kaikki maksaa paljon, rakentaminen vie tolkuttomasti aikaa kun kaikki pitää sovittaa ja kehitellä, ei käy kardaanit, ei käy sähköt, ei käy korvakkeet ja ei mikään muukaan. ns. pikkuswapista, parin illlan hommasta tulee kuukausien tai vuosien homma.
mutta jos on itsellä tai kaverilla tilat joihin halvaannuttaa auto em. ajaksi, on työkaluja, kykyjä tehdä, rahaa ja kavereita niin mikä jottei. muussa tapauksessa kannatta herätä todellisuuteen.
mutta jos itse lähestyisin moista ongelmaa niin ehdottomasti 2,4 diesel ahdettuna, löytyy varaosia, on halpa, on toimiva, saa sieltä keston kärsimättä helposti 130-150 ponia, ja mikä parasta sen niin saa käymään autoon helposti.
ja ei noi esille tulleet moottoritakaan ole ihan ongelmista vapaita, on hintaa jne.
|