Näytä yksittäinen viesti
Vanha 19.03.2011, 08:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mattius Näytä viesti
Terve,

olen Jeesukseen uskova offari, joten ota kysymykseni juuri tältä kannalta kuten sen esitän:

Olen usein jäänyt jumiin autolla tai 1WD matka-endurolla, johtuneeko se suuremmasta yrityksestä, kun taidosta, en todella tiedä. Mutta olen toisinaan (nyttemmin aina) pyytänyt Valmistajaltani apua, kun jään jumiin, että auttaisi minua itsestänikin huolimatta.

En kertoisi tässä, jos olisin tyhjää hapuillut, mutta mitä sinä olet saanut vastaukseksi, jos olet kehdannut apua pyytää?
Se on aivan sama mistä kukakin voimansa ja konstinsa ammentaa. Itsellä yleensä auttaa ihan vain pieni tuumaustauko,ja vot hommat sujuu jos on sujuakseen.

Sitten se toinen juttu on se että kuului ihminen mihin tahansa fundamentalisti ryhmään tahansa, lopputulos on aina hemmetinmoista paatosta jossa ei paljon faktat paina.

Viimekevään jälkeen kun erosin kirkosta,en netissä, vaan paikan päällä,ja tähän liittyi vielä yli parin tunnin lämminhenkinen keskustelu kirkkoherran kanssa, olen huomannut miten helppoa on hengittää, ja olla , sen jälkeen kun se jatkuva jeesuksella päähän hakkaaminen viimein loppui.

Uskolla ja uskonnolla ei ole mitään tekemistä keskenään, vaan usko on ihmisessä sisällä ja se voi parhaassa tapauksessa olla uskoa itteensä jolloin yleensä hommat rullaa.

Uskonto taas on sitä kun... Siinä vaiheessa kun sitä itseesnä uskoa ei enää ole vaan kaikki on luovutettu herran haltuun,joko omasta voimattomuudesta, tai kuten yleensä, jonkun tahon painostuksesta, alkaa tämä saman epätoivon levittäminen ympärille, ja jos se ei mene hyvällä perille,niin sitten kaikin keinoin pahalla. Ja todellakin kaikki keinot on silloin sallittuja kun ollaan jumalan asialla, ei paina Suomen lait eikä hyvät tavat.

Ja tämä ei katso uskontokuntaa, vaan kaikilla on omat intressinsä, kenellä taloudelliset, kenellä seksuaaliset, kenellä vaan suunnaton tarve hallita muita ihmisiä. Sotillaallisista itresseistä puhumattakaan.

Eli uskoa käytetään perusteena toinen toistaan julmemmille teoille,joille ei muuten keksitä mitään syytä.
Ja tätä tapahtuu ihan jokapäiväisessä elämässä, politiikassa, koulussa ja monissa muissa tilanteissa.

Ja vastaus kysymykseen:

En ole.