Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 17.03.2011, 22:27
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Tällä viikolla juuri värkkäsin vanhan 2 kg Glorian kanssa, se oli tarkastettu viimeksi vuonna 1987.

Painemittarin oli punaisella, eikä siellä mitään painetta ollutkaan. Tämän jauhe sammuttimen käyttöpaine on 15 bar. Messinkiosasta löytyy tavallinen renkaan täyttö venttiili, joten laskin siitä 8 bar sisään. Sitten menin ulos suihkimaan jauhot keväthangille.

Messinki osa, joka on ruuvattu pulloon, ja jossa kaikki muukin on kiinni, on tässä mallissa varustettu metrisillä hienokierteillä. Gloriahan on saksalainen, joten ei tuumaisia tässä. Kierteitä löytyi 34x1.5, 16x1.5, ja 10x1 mm. Nuo kaksi pienempää ovat yleisiä eurooppalaisia metrisiä putkikierteitä, niitä löytyy esim moottoreista.

Putsasin säiliön puhtaaksi, ja maalasin sen varmuuden vuoksi harmaaksi. Ettei kukaan yritä sammuttaa liekkejä öljyllä. Tällä on tarkoitus meinaan suorittaa painevoitelua detroit dieseliin. Saan voideltua laakerit ja muut uudella puhtaalla öljyllä ennen käynnistystä.

Kahva liipasin jäi pois, ja tukin sen reiän. Letkun tilalle tuli 6mm sisä mitalla oleva letku, joka on kiinni pikaliittimellä "sammuttimessa".

Öljyä säiliöön, letku kiinni DD:hen, ja painettä säiliöön. Eiköhän se öljy lähde luikertelemaan pitkin öljy kanavia.
Vastaa lainaten