Moi,
> Officrossin tuloksia SÄÄNNÖILLÄ
Miten lasketaan keskeyttäneeksi? Auto ei enää liiku? Pitääkö olla rikki, vai rittääkö että on jumissa? Vinssi
hajalla (tai sitä ei oo), ja kukaan kilpailijoista tai järjestäjis ei ehdi tai pysty auttamaan jumissa olijaa liikkelle.
Vai ei päässyt ajoajan päätyttyä viimeisen kierroksen loppuun?
> ja eikös toi keskeytys homma mene sillee että jos poistut radalta kisan aikana se on ilman muuta keskeytys.
> mutta jos pysyt kilpailussa/kilparadalla loppuun asti ja kilpailu aika loppuu laskettaan ajetut kierrokset vaikket
> päässytkään ns viimeisen kierroksen maaliin.
Eli kannattaa jäädä vaihtamaan sitä raidetankoa keskelle rataa että pääsee tuloslistalle?
Mieluummin niin että halvaantuneen auton voi siirtää radan ulkopuolelle korjauksen (tai koko loppukisan) ajaksi.
Jos tankkaukset ja ei-halvaantuneiden autojen hoito tehdään touhulle erikseen varatulla alueella (ratavarikko),
niin ei saa laskea keskeyttäneeksi.
Esitetyt ajoaikajutut (XX kierrosta, XX minuttia plus X kierrosta, useampi lyhyempi erä) on hyviä. Esim. tuo XX
kierrosta on aika selkeä, kuka ajaa ne täyteen ekana voittaa, ihan sama vaikka kisan kuluessa tekis mitä. Mutta
jos tilanne radalla ei olekaan ennakoitu, ja kierrosten ajaminen kestää huomattavasti arvioitua kauemmin, niin
kisa venyy, ellei kierrosten määrää pudoteta kisan kuluessa, ja onko sekään taas sitten kovin selkeä asia.
-Paavo
Viimeksi muokannut Paavo : 14.03.2011 09:29
|