Näytä yksittäinen viesti
  #48  
Vanha 09.03.2011, 18:50
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.822
Question

[QUOTE=Mylppy;747783]

Jos auto on pelkästään kilpailukäyttöön, niin pitäisihän siihen kuitenkin tehdä vuosikatsastus luokan sääntöjen mukaan. Ja se että autosta tekee huolto-auton on kuitenkin tietoinen ratkaisu kilpailijalta, jolloin ei olekaan enää niitä takapenkkejä käytössä. Jos auto on pelkästään kilpailukäyttöön, niin voihan auton ottaa kilpailuiden väliseksi ajaksi pois tieliikennekäytöstä...

Modissa ja protossa voidaan vaikka auto ottaa vuorostaan pois tieliikennekäytöstä kilpailun ajaksi, jonka jälkeen sitten ottaa puuhakilvet. Tällöin ei kilpailunjärjestäjä voi tietää monelleko auto on rekisteröity. Tämäkin asia on näitä joissa järjestäjän pitää vain yrittää mahdollisimman hyvin pysyä tieliikennelain määräämissä puitteissa.


QUOTE]

Jos auto on katsastettu vuonna -93 2-paikkaiseki paketti autoksi niin miten tää liittyy huolto-auto katsastukseen?? kilpailija tuskin on voinut vaikuttaa asiaan että auto on katsastettu sen aikaisilla säännöksillä suomen tieliikenteeseen vuonna -93?

minä kun rupesin tekemään aikoinaan 2-paikkaisesta pakettiauto patrollista suunnistus autoa niin säännöt sallivat takakontissa apukuskin jos oli penkki ja vyöt sanoin tieliikenne laki mitä tahansa(silloin oli kilpailian omalla vastuulla miten Lp siihen suhtautuu)Vaikka oli 2paikkaiseski katsastettu.

Katsastus konttorilla sanottiin että auto joka on katsastettu,verot maksettu ja tilapäis liikenne poistossa,ei saa punakilpiä vaan pitää ottaa liikenteeseen ja ajaan normaali leimalla koska siirtokilvet on tarkoitettu autojen siirtelyyn jotka ovat kilvettömiä/katsastus ummessa/tuonti autoja. näin ainakin lahdessa.

Eli siis jos haluan ajaan suunnistus kilpaa protoissa 2-paikkaisella autolla 3hengen miehistöllä ,auto joka on katsastettu niin pitää käydä poistamassa kilvistä joka kisaa varten ja ottaa siirtolaput ja taas kilvittää uudestaa kisan jälkeen??

tuskin vuoden aikana saa kauhean montaa uudelleen kilvitystä samalle autolle enenkuin joku trafista puuttuu asiaan?

Sitten uusi kysymys=voiko ajaa kisaa jonkun muun auton papereille koska kisä säännöt ei edellytä että punalapuilla auton tulee olla sitä mitä papereissa lukee? koska osa kilpureista on kasattu niin että tuskin papereihin täsmäävää ei ole muuta jäljellä kuin muisto.

eli otan kilvet irti autostani ja haen toisen auton papereilla siirto laput ja laput kiinnit, tulen ajamaan kilpaa niin monta kyydissä kuin penkkejä ja voitä on konttiin saatu tungettua?Eikö tämä olekin sallittua?
Vastaa lainaten