Muutama sananen Hiacesta kun niitä omassa firmassa muutama on:
Senkummemmin Hiacea puolustelematta täytyy sanoa että omassa työkäytössä Hiace on ylivoimainen muihin pakettiautoihin verrattuna juurikin toimintavarmuuden ja käyttökulujen takia, pienessä yrityksessä korostuu autojen kokonaiskäyttökulut. (ostohinta, käyttökulut kaikkinensa sisältäen polttoainekulut ja korjaamokulut, myyntihinta kun auto poistuu käytöstä jne.)
Ensimmäinen hiace firmaan hommattu n~1995, viimeisin (kuudes) Hiace vm. 2010 ja mittarissa 70t km. Mikään näistä kuudesta hiacesta ei ole käynyt muutakuin määräaikaishuolloissa, korjaamopäiviä kuudella autolla on ollut yhteensä 0
(no peltikorjaamolla on tarvinnut välillä vierailla...

)
Pieni elintervikealan yritys kun ei pysty kilpailemaan hinnalla suurempien kanssa niin toimitusten varmuus ja joustavuus on se mihin toiminta perustuu, tässä tulee taas esille se että autot eivät seiso korjaamolla vaan ovat jokapäiväisessä ajossa.
Hiace ei todellakaan sovellu kaikkeen työkäyttöön, monessa työkäytössä jo pelkästään esim. transitia pienempi tavaratila rajoittaa käyttöä.
Kärryn vetoon on olemassa huomattavasti parempia kamppeita eikä tuo nykyisen korimallin nelivetokaan ole "oikea" neliveto mutta helpottaa kummasti elämää esim. auraamattomilla teillä.
Jos pakettiauto on myös esim. siviiliautona arkikäytössä ja tarvii sen 150-200hp ja kaiken tingeltangelin mitä autoon voi varusteita vääntää niin silloin myös Hiace on väärä valinta.
(Sanomattakin selvää että varsinkaan sellaiselle ihmiselle jolle on itsetunto ongelma ajaa toyotalla ei hiace myöskään sovi

)