Kyllähän maasturista tekee huonon se, että sillä ei pääse ehjänä haastavista paikoista. Joku tuolla sanoi viisaana, että vinssiä tarvitaan vasta kun maasto-ominaisuudet loppuu. Ihan niin se ei mene. Vinssiä tarvitaan just silloin kun pitää päästä yli sellaisesta kohdasta mistä ei vaan palata takaisin. Jos tällaisessa paikassa ei ole tullut käytyä ei vielä ole ajettu maastoajoa, jota kannattaa ehdottomasti kokeilla.
Maasturi on huono myös, jos sillä ei voi ajaa tiellä mukavasti pitkääkin matkaa. Trailerilla kuskaaminen on jo anteeksipyyntö; "Eihän tällä nyt oikeesti voi ajaa muualla kuin suljetulla radalla ja lyhyitä sykäyksiä". Maastoauto on myös huono, jos siihen ei mahdu mitään. Ja jos se ei näytä eikä kuulosta miltään. Pienipyöräinen ja matala maastoauto ei ole hyvä. Eli uusi autokin voi teoriassa olla hyvä jos kuskin kantti kestää ajaa sen kunnolla kiville ja laikata kurakaaria sen verran että mahtuu kunnon rengasta alle.
Ja kyllähän sellainen maasturi on huono, jota ei pysty rakentamaan hyväksi. Ja kun pystyy ite rakentamaan itelleen, omaan tarkoitukseen sopivan ja hyvän maastoauton niin se ei ole silloin huono. Toki voi ostaakin mutta hienompi juttu jos pystyy ihan ite tekemään ja niistä osista jotka siihen autoon on valmistettu. Valmiina ostettu tarkoittaa vähän sitä, että ei pysty tai viitsi. Ja jos joutuu toisista autoista haalimaan osia niin ne on usein hankala saada aidosti liikennekelpoisiksi ja luotettaviksi. Mutta kuten sanottu, jotkut voi osata senkin homman.
Toivottavasti tämä oli aihe huomioon ottaen sopivan provoa tekstiä, uskoakseni sellaista oli tässä topikissa haettukin
|