Viestiketju: Rangen katsastuksesta
Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 04.03.2011, 20:49
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Mua ainaki hävettäis jos olis niin huono auto, että neliveto hajoaa jarrumittariin..
Sanoisin että joko se mittaus onnistuu tai ei onnistu. Viskollisessa on sitten viskon jäykkyydestä kiinni että onnistuuko vai ei ja jos onnistuu niin koko päiväksi ei parane jättää pyörimään ettei viskomurkula sula Ei se jarrudyno rajattomalla voimalla väkisin voimansiirtoa pyöritä rullalle ja pyörimisnopeuskin on kuitenkin melko pieni (luokkaa 5km/h)
Automaattilukko (detroit locker tms) vapauttaa jos renkaasta pyörittää, joten mittaus pitäis ihan hyvin onnistua, jopa pyörittäen eri suuntiin. Vastakkaisiin suuntiin pyörittäminen on taas vähän epämääräinen mittaustapa (jos kardaani ei todellakaan pyöri), kyllä se jarruvoima siirtyy tasauspyörästön kautta sinne mitattavalle pyörälle vaikka ei olis kun toisella pyörällä jarru. Samahan käy pitävän kitkalukonkin kanssa kun pyöriä pyöritellään samaan suuntaan. Ja noita eri suuntiin pyörittäviä jarrudynoja ei ihan joka paikassa edes ole.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten