Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 02.03.2011, 07:15
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jotku pronssi- vai kupariholkit akselilla on laakereina. Mielenkiintoisia teorioita veljillä. Mietin vain että jos kerran pakoaukoista kolme neljästä oli myös öljyisiä (oliskohan etumainen = kauimmainen ollut kuiva?)että on sitä varmaan ollut imupuolellakin öljyä, ainakin vähän. Näissähän on kaasuläppä, joten hullujen ottaminen ei oo niin herkässä.

Lepoantin teoria kampikammion ylipaineesta saattais olla hyvinkin mahdollinen ja järkeenkäypä, paluupuoli kun tuskin voi mitenkään tukkoon mennä, se on 20 mm halkaisijaltaan oleva about 15 cm putki suoraan lohkon kylkeen. Eikä kompurapuolikaan pitkään voi jäässä pysyä moottorin käydessä vaikka kuin jäätyny olis, siltikin öljyllä olisi vapaa pudotus turbolta lohkoon eli ei mahdollinen teoria.

Ja jos kerran sekä imu- että pakopuolella on ollut öljyä, se on tullut akselin laakeroinnin lävitse molempiin suuntiin, mutta syypäänä tukkeentunut huohotin ja sitä myöten kampikammion ylipaine. Eli käytäppä venakoppa pöydällä ja pese huohottimen lähtö.
Juurikin näin.

Ja tarpeeksi kun puhuu potaskaa niin joku onneksi jossain vaiheessa korjaa asiat.
Vastaa lainaten