Viestiketju: Rokkarin päivitystä
Näytä yksittäinen viesti
  #93  
Vanha 28.02.2011, 12:33
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Smile

Loppupuheenvuoro


Laitetaampa tämä projekti palstaosuuden puolesta pakettiin.

Lauantaina tosiaankin oltiin Äetsän Kämmäkässä koeponnistamassa Rokkarin toimivuutta.
Hieman raakileena lähdettiin mutta kun oli kerran paikan omistajalle luvattu että tullaan ja hän oli lumitöitäkin tehnyt parkkipaikalle ja silleen, ei sitä enää kehdannut peruuttaakaan.

Tässä AH-porauksen laittama kuva:


Ensimmäisessä nousussa toinen pakoputki irtosi osaksi ja jo entuudestaan isot saundit muuttuivat säälittäväksi pärinäksi! Sitten ilmeni että edellisenä yönä suoritetut loppukasaukset olivat jääneet hieman vaiheeseen. Taisi löytyä jotain irtonaista konehuoneen puolelta ja kiinnityspultit kotona! Siinä kohtaa Ossi meinasi että nyt lähdetään pois täältä. Mutta kun paikalle alkoi saapumaan katselijoita, ei auttanut muuta kuin kursia auto jotenkin kasaan ja antaa yleisölle sitä mitä he tulivatkin katsomaan: Rokkarin rankomista.
Allekirjoituksessani olevasta linkistä pääsee katsomaan youtube videon. Ihme kun ei ole vielä ainutkaan luontoaktivisti käynyt kommentoimassa!

Mutta tässä projektissa alunperin oli tarkoitus testata Holleyn offroad kaasari ja saako hieman parempien kansien avulla lisää puhtia koneeseen. Molempien tapauksien kohdalla voimme todeta että tehdyt toimenpiteet kannattivat. Offroad kaasari toimii huomattavasti paremmin kuin vanha. Itseasiassa emme näe mitään syytä morkata sitä ja kun vielä huomioi edullisen hinnan, ihan suositeltava vaihtoehto kelle vaan. Mitä tulee noihin kansiin, tehot todella kasvoivat. Penkkiin moottoria ei viedä, joten mitään faktaa ei ole tarjota.

Tämä kampiakselin osalta vaurioitunut moottori kunnostetaan ja tullaan jossain vaiheessa asentamaan takaisin, eli autossa nyt oleva moottori on vain väliaikainen ratkaisu. Tämä nyt paikoillaan oleva moottori on huomattavasti laiskempi, sillä siinä on alkuperäinen nokka-akseli. Tuohon toiseen vaihdettiin aikoinaan parempi ja eron huomaa nyt hyvin. Tietenkin sen nokka-akselin olisi voinut vaihtaa mutta samapa se kuinka tuon tekee. Leikkimiseksi tämä joka tapauksessa on jo mennyt.

Ohjaustehostimin pumpun hihna ei pysy paikoillaan. Sorvaajalle on jo toimitettu kaaviokuvat siitä millaiset billet hihnapyörät tarvitaan. Eli isommalla vai pitäisikö sanoa syvemmällä uralla.

Mitä tulee noihin pakoääniin, pakoputkisto taitaa mennä vallan uusiksi. Pitää käydä Marteliuksella katsomassa millaista ratkaisua siellä tarjotaan. Lähtökohta on niin kaukana sallituista desibeleistä että ihan pienillä ratkaisuilla ei taideta selviytyä.

Tarkoitus on osallistua Talvisotaan. Siihen mennessä myös pakoäänet on saatava kuntoon. Emme halua enää enempää rikkoa luonnon rauhaa ja kerjätä verta nenästämme. Eikä ole muutenkaan fiksua mennä räyhäämään kenenkään ajoalueille. Ja olisihan Rokkarilla kiva joskus ajaa tuolla omallakin radalla ilman että tarvitsee pelätä ympäristöluvan menettämistä.

Mutta ainakin luontokappaleet tykkäävät Rokkarista. Tämä söpöläinen tykkäsi kovasti moottorin luovuttamasta lämmöstä.


Kiitokset kaikille tätä osiota seuranneille ja kommentteja antaneille. Toivottavasti tästä projektista on jotain hyötyä myös niille joille ei kaikki veekasin salat ole entuudestaan tuttuja.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten