Näytä yksittäinen viesti
  #36  
Vanha 24.02.2011, 14:24
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Niitä joita mahdollisesti alkoi kiinnostamaan rekkojen kiihdytyskisat enemmänkin, V8 lehti on julkaissut yhden aukeaman jutun lehdessä nro 1/2009. Nyt mulle selvisi sekin miksi ranskan kieli on noissa videoissa niin kovasti esillä.

-Rodéo du Camion on kanadalainen joka vuotinen tapahtuma, jota on vietetty jo 30 kertaa.
-tapahtuma järjestetään joka vuosi pienellä paikkakunnalla nimeltä Notre-Dame-du-Nord, joka sijaitsee Kanadan ranskankielisellä alueella Quebecissä. Tapahtuma on nelipäiväinen.
-tapahtuma sai alkunsa, kun kaksi paikallista rekkakuskia väitteli siitä, kumman vehkeet vetävät paremmin. Kaverrukset päättivät kokeilla hommaa käytännössä ja asettuivat rekkoineen kaupungin keskustassa sijaitsevan mäen alle - ja ei kun kilpaa ylöspäin. Voimankoitos järjestetään edelleen samassa mäessä.
-säännöt tiivistettynä: autojen tulee olla tieliikenteeseen rekisteröityjä ja siitä todistuksena voimassa oleva katsastusmerkintä. Ainoa sallittu polttoaine on diesel.
-säännöt kieltävät autojen perusrakenteiden muokkaamisen. Rautajousilla varustettuihin autoihin haetaan parempaa pitoa kiristämällä jousiin pänniä ketjuilla.
-autojen perään kytketään B-juna, eli kaksi puoliperävaunua peräkkäin. Yhdistelmän kokonaispainoksi on määrätty 63500 kg.
-kilpailu käydään parikilpailuna normaalin kiihdytysajon tapaan. Itse kiihdytys tapahtuu varttimailin matkalla jatkuvasti jyrkkenevään ylämäkeen.
-kilpailuun osallistujien kesken jaetaan 32500 Kanadan dollarin arvosta rahapalkintoja.
-päätapahtuma koostuu perävaunuluokasta, mutta lähtöjen välissä ajetaan täytenumerona pelkillä rekan nupeilla omaa sarjaa sekä näytöslähtöjä kiihdytyskäyttöön tehdyillä vetoautoilla.
-perävaunullisen rekan vauhti mäen puolivälissä on reilut 60 km/h
-tehot ovat hurjia jokapäiväisessä leipätyössä oleville autoille. Todellisia teholukemia varjellaan kuin kansallisaarretta, mutta varman tiedon mukaan liikutaan 1500 hv paremmalla puolella.
-pelkät nupit kiipeävät mäelle parhaimmillaan yli 100 km/h.
-kilpailuissa tapahtuu yleensä erittäin vähän kaluston rikkoontumisia.
-kilpailun lähettäjä on yleensä päivän lopussa suihkun tarpeessa. Koko ihon ja hengitystiet peittää musta noki.


Kannattaa poiketa paikalle kun seuraavan kerran tapahtuma järjestetään. Siellä on nimittäin lukuisia arvontoja johon jokainen voi osallistua. Mikäli käsitin oikein arvat maksavat erisuuruisia summia riippuen päivästä. Mutta viimeisenä päivänä oli arvonta jonka arvat maksoivat 100 Kanadan dollaria kappale. Voitot:
-päävoitto tuliterä Peterbilt 389 rekkaveturi (arvo 126 000 Kanadan dollaria)
-toinen palkinto tuliterä Mustang
-kolmas palkinto uusi Ford pickup
-neljäs palkinto Harley-Davidson Fat Boy

Teksti on suoraa lainausta v8 lehden artikkelista
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten