Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli
Oli pari päivää alla Passat kun firman auto oli huollossa. Tuossa Passatissa oli sellainen tyhmä vaihtamisen merkkivalo. Se oli kyllä ohjelmoitu niin alhaisille kierroksille, että ajan kanssa moottorivaurio on mitä ilmeisin. Näemmä polttoaineen kulutus on nykypäivänä se ykkösjuttu, ei moottorin kestävyydestä niin väliä. Saattoi tuossa systeemissä olla tosin jotain vikaakin, onko muilla kokemuksia ?
|
Tytär kävi autokouluun liittyvää jotakin toisen vaiheen taloudellisen ajon osiota ja siellä oli opetettu samaa kuin mitä se Hegulin kertoma merkivalo vinkkaa, eli mahdottoman pienillä kierroksilla jurnuttamaan. Viidessä kympissä pitäisi alkaa jo nelosta tarjoamaan ja kuudessa kympissä vitoselle.
Kai se pienillä kierroksilla koneen kiusaminen on säästöä jollekin, joka vaihtaa autonsa uuten aina parin-kolmen vuoden välein. Koneen ryytyminen ei haittaa, kun se on jonkun muun huolia. Hälläväli kun saa muutaman desin kulutuksesta pois.