Viestiketju: HDJ80 lisää voimaa
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 22.02.2011, 06:50
Hilari Hilari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Oulun seutu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kratz Näytä viesti
mäkin oon ajatellu ahtimen vaihtoo jossain välissä. itsellä on toi auto metsä käytössä ni täytyis saada heräilee mahdollisimman alhaalta ni voiskohan joku nyt sit kertoo kokemuksia tosta hx 35:sta ja 40:stä et missä heräilee ja missä täydet paineet.
hx35 herää n. 1500 kierroksen paikkeilla eli vihreää näyttää mittaristossa, täys hönkä päällä sitten 2200-2500 välillä eli mulla se oli 1,6 bar. n. 1800 kierroksella körötellessä(suurin vaihde turbiini lukossa) se vastaa kaasuun heti ja nostaa paineet tosi nopeasti.
sitten tuo hx40 isolla pakopesällä herää 1600 kierroksen maissa ja vastaavasti max ahdot tulee tuolla 2300-2500 kierroksen maissa. 1800 kierroksella körötellessä tuolla hx40: pillä on pieni viime matkaan lähtemisessä, eli kun käskytetään niin ei hyökkää ihan heti kuten hx35 , mutta rokkaa sitten paljon lujemmin ja pesee kyllä tuon pikkuveliahtimen kun ei ala ahdistamaan. viiveellä ei ole mun mielestä merkitystä, se on niin pieni, mutta eron huomaa jos on molemmilla ajanut. Autohan on mulla automaatti ja nämä äskeiset pätee manuaaliin varmaan kuin ajais kokoajan 5 vaihteella.
sitten jos käskee niin , että aski pudottaa yhden pykälän ei viivettä ole havaittavissa,silloin hx35 tuntui puutuvan yli 2500 kierroksen mentäessä mitä tämä hx40 ei tee. se ahtaa iloisesti yli 3000 mitä tuolla tomaatilla tulee huudatettua.
mun kokemusten perusteella nämä molemmat holsetit herää yhtälailla kuin vakioturbokin, syöttöä kun isontaa niin siinähän ne heräilee aina alempaa. Mutta tuon paremmin niitä ei saa vakiosuuttimilla heräämään, en tiedä tarviikokaan?
Vastaa lainaten