Otettu Häkävuoren valloitus säänöistä,Soryn sivuilta.
Mäkikilpailun säännöt
- Alle 3000 kg toiminta kuntoinen auto
- 4x4 maastoauton minimi vaatimukset (ARK-määritelmä maastoautosta)
- Jousitus vapaa
- Akselistot vapaa
- Jarrut joka pyörässä, pysäköintijarru tai parkkilukko, kääntöjarrut ja paineen säätö vapaa
- Ohjauslaitteet vapaa, riittävän tukeva ja normaali käyntivälys vain sallitaan
- Runko vapaa
- Kori vapaa, avoautossa pääkaari tai tukeva tuulilasin kaari, alkuperäinen katto tai kattopelti 2mm terästä tai 3mm alumiinia.
- Ilmakumirenkaat, max 125cm
- Max nastoitus 20kpl / 10” matkalla (245mm) vapaasti sijoitettuna, ulkonema alle 2mm. Ei irrallisia liukuesteitä.
- Kilpailija voi käyttää vain yhden varapyörän kilpailun aikana
- Pakoputkistossa äänenvaimennin
- Nelipyörä ohjattavissa autoissa korvakkeet ohjausvarsiin sinetöintilankaa varten
- Turvavyöt, hyväksytty kypärä
- Siirtymätaipaleella 10km/h nopeus
- 1 - 4 sylinteriä; moni venttiilitekniikka
- 5 tai enemmän kaksi venttiilitekniikka
- Dieselkoneen saa ahtaa, bensakonetta ei
- "Kaasut" kielletty
- Katuliikenteeseen tarkoitettu polttoaine
Tarkoittaako ARKn määritelmä maastoautosta samaa kun tieliikennelain määritelmä maastoautosta.
Jos näin silloinhan (maastoautoksi katsotaan M1-luokan ajoneuvo ja kokonaismassaltaan enintään kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo, jos siinä on vähintään yksi tasauspyörästön lukitusmekanismi tai se on varustettu vastaavalla järjestelyllä

LUKKOPERÄ on PAKOLLINEN!
Hehheh!