Ajattelin omasta pajerostani tekaista projektitopicin, tämän mallin pajeroita ei vielä ainakaan tällä palstalla ole hirveänä rakenneltuna näkynyt. Auto on itselleni ensimmäinen vähän korkeampi neliveto, alkoi nuo isoilla vanteilla varustetut matalat lasikuituvehkeet käymään liian "hienoiksi" omiin käyttötarkotuksiin joten tälläinen pajero ollut kattelussa jo pari vuotta. Nyt sitten yhdessä autokaupassa tämmönen sattu tulemaan alkutalvesta!
Auto on siis Mitsubishi Pajero vuosimallia 92, 2.5tdic manuaali.
Mittariin kertynyt jo 530tkm mutta erittäin hyväkuntoinen kilometreihin nähden. Vastaavissa pajeroissa joita kattelin olit korit ja rungot ihan läpimätiä. Runko tässä on ihan terve ja korikin vallan hyvä, ainut ruostevaurio jonka löysin löytyy vasemman etukaaren levikkeen alta. Taitaa olla nuo levikkeiden aluset melko tyypillisiä pesimispaikkoja

Edellisen omistajan puheiden mukaan konekkin on jo kertaalleen vaihdettu hieman yli 100tkm ajettuun ja laatikkoihin tehty kalliit rempat. Kone kyllä pelaa erittäin hyvin ja laatikotkaan ei turhaan kitise.
Tältä se näytti kun se haettiin:
Autoon ruvettiin heti tekeen pieniä hankintoja. Tilasin palstalaiselta (en enää muista nimeä) 70mm korinkorotuskilkkeet ja Black_Bearilta hain 35" Mudterrainit. Mudterrainit nyt eivät sopineet viereenkään ennen korotuksia
Joululomalla nakattiin kaverin kanssa korinkorotus paikolleen ja sen jälkeen testailin hieman 35" mutikoita alle, piti levikkeitäkin karsia että sopi pyöriin:
Menohalut mutikoilla hangessa ei ollut kovin kovat, lähdin pellolle koittaa ja ei pitkälle päässyt että kävi näin:
Mudterrainit möin pois liian suuren koon ja sileän kuvion vuoksi, nyt kattelussa 33x12.5x15 kumit. Kumho KL71 vaikuttais aika asialliselta renkaalta ja niitä saakin oikeista paikoista aika edukkaasti!
Jatketaan juttua aina kun uutta asiaa kertyy!