Kalleus on tietenkin suhteellista, mutta kannattas kuitenkin tarkastaa enen takapenkkien asennusta.
Ulkomuistista: jotain suuruusluokkaa--- jos paku muutetaan siten ettei se täytä alennetun autoveron
ehtoja, niin maahantuonnin yhdeydessä kantamatta jätetty autovero pannaan maksuun......
Joten vois olla halvempaa ostaa jostakin ulkomailta valmis henkilöauto ja rekisteröidä se suomeen ja maksaa verot, kuin pistää takapenkki tuohon jo valmiiksi suomeen rekisteröityyn pakuun.
Ja jos olet päättänyt tehdä nimenomaan tuosta autosta henkilöauton, niin vois tulla halvemmaksi viedä ja rekisteröidä se esim. viroon, ja tuoda suomeen henkilöautona.(ja maksaa kaikki verot uudelleen)
MUTTA jos pakettiautoa on todettu muutetun rakenteellisesti siten, ettei se enää täytä alennetun autoveron määräyksiä, niin toteamisen jälkeen ei auta vaikka polttasit sen auton siihen paikkaan,
maahantuonnin yhteydessä kantamatta jäänyt verot peritään sinulta!
Edelleen ulkomuistista; joku jenkki farkku, oliskohan ollut chevy, oli tuotu suomeen ANA- tai ARVA- -kovalla
takapenkillä, ja siihen oli vaihdettu pehmyt (alkuperäinen?) takapenkki, niin veroja lankesi liää maksuun
enemmän kuin auton arvo oli?
Ja kaikki ylläoleva MuTu- pohjalta, voin olla väärässäkin, mutta ..... ken tietää niin kertoo