Viestiketju: uretaanista korotus
Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 20.02.2011, 00:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Korin korotus


Olenkohan ymmärtänyt väärin?

Siis nuo korotuspalat pistetään korin ja KUMITYYNYN väliin ja kiristetään JOUSTAMATTOMAKSI paketiksi
pultilla.

Siis kori, korotuspala ja ja kumityynyn korinpuoleinen osa liikkuu samaa tahtia. (siis ideahan on korottaa
koria esim 50 mm, eikä saada lisää elävyyttä?, ainakin AKE: n (rib) mielestä).

Tuo NHL korotus (2-3 kpl jääkiekkoja) on vähintäänkin epäilyttävä, vaikkakaan en ole kuullut yhdestäkään
tieliikenteessä sattuneesta kolarista missä kori ja runko olisi jatkanut matkaansa erikseen.
Joskin noita irtonaisia/katkenneita pultteja on tullut vastaan.

Jos haluat lisää joustoa korin ja rungon väliin niin silloin asia on monimutkaisempi:
pitää "keksiä-" miten kori ja runko pysyy päällekkäin AINA ja saada myös katsastusmiehet samaan
mielipiteeseen rakenteen kestävyydestä ja mm. jarruputkien kestävyydestä yms.

Itse saattaisin tehdä korotuspalat seuraavasti: korotuspala muodostuu 2 erivahvuisesta vesijohtoputkestä,
pienemmän sisähalkaisija on noin 12mm, pultti menee siitä läpi, ja suurempi on noin kumityynyn ulkohalkaisija
taikka pikkasen alle, ja korilaatat tms paketin molempiin päihin hitsaten molempiin putkiin.
ja pala maalattas uittamalla sitä peltikattomaalissa tms.

Toki nuo jäykkämuoviset ja alumiinipalat kestää paremmin, mutta lämpölaajeneminen ja sähkökemiallinen
korroosio voi aiheuttaa ongelmia alle 10 vuoden......
Vastaa lainaten