Näytä yksittäinen viesti
  #17  
Vanha 20.02.2011, 00:27
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Miksi ei kestäis?


Jos ymmärsin oikein, niin porukka pelkää että tuo vauhtipyörä meinaa jakaantua sektoreiksi, niin sehän
edellyttää että vauhtipyörä halkeais koko säteeltää useammasta kohtaan, ja tuo yksi noin 1,5cm2 poikkileikkaukseltaan oleva reikä lisää ei ole kuin murto-osa tuosta poikkileikkauksesta.

Mutta siinä olette kyllä oikeassa, että JOS vauhtipyörä särkyy, niin silloin tulee paljon muutakin romua....

Kiinnitä korostettua huomiota tuohon keskitykseen ja reikien sijoitukseen, niin kyllä pitäs onnistua.

itse poraisin vielä muutaman reiän lisää (kohdistustapit, esim 2-3 kpl noin 5mm laakeritappeja, pituutta noin 10-15mm joista yli puolet puristussovituksella kampiakselissa, ja loput vauhtipyörässä 0- välyksellä tai pienellä puristussovitteella)

Ja asennus sitten ajatuksen kanssa, itse voisin kevyesti hiekkapuhaltaa tuon kampiakselinpään ja vauhtipyörän välisen liitoksen, ja pistää ikuisuuslukitteen tuohon väliin?, MUTTA jos ja kun tuo vauhtipyörä
kuumuu kytkimen luistatuksessa, niin silloin tuo lukite ei ehkä toimi...

Mutta puhtaus on ainakin paikallaan.

Niin, ja jos meinataan tehdä hyvä, niin tasapainoitus vois tulla kysymykseen kampiakseli-vauhtipyörä-paineasetelmapaketille..... (onko vokkelon kone tasapainoitettu kampiakseli-vauhtipyörä pakettina vai erillisenä?)

Niin, tiedän että jokkis autot kiertää paljon, ja niiden vauhtipyörät eivät ole tasapainoitettu kummin kaiman kossupullo sorvauksen jälkeen, mutta niillä ei ajetakkaan yhtään maasturin öljynvaihtoväliä
Vastaa lainaten