Nyt on tehostin entistä ehompi, ei kurnuta lainkaan kylmänä, öljyt kiertää heti. Koko homman syypää miksi pumppu kurnuttaa ja se paluuletkukin halkeaa löytyy öljysäiliöstä. Se sihti on liian tiheä pakkasille, nuo donax ta atf ölpät toimi aika hyvin sihti paikallaan, mutta meninpä viisaana vaihtamaan ne parempiin mobilin synteettisiin ja tuloksena olikin sitten kokoajan kurnuttava pumppu ja tehostin ei toiminut juuri lainkaan. Eli synteettiset olikin jäykemmät niin pumppu ei saanut öljyä juuri lainkaan ja pukkas öljyt sen takia vaahdoksi ja eihän se ilmansekaisilla öljyillä toimi... Tein pienen testin parilla muovikipolla ja silmämääräisesti 30 asteen pakkasella donax ta oli notkeampaa kuin mobilin synteettinen atf litku.
Eli öljysäiliö vaan pohjasta ohuella laikalla kahtia ja sihti pois ja hitsaus kasaan niin toimi heti kuin junan vessa. Se sihti ei ollut likainen tai tukossa, mutta ei toiminut pakkasilla, koska paluuputken lauhduttimesta kai tulee aina niin kylmää öljyä, että se ei mene kunnolla sihdin läpi ja aiheuttaa sitten ilmoja öljyn sekaan...
Niin se paluuputki tulee sihdin yläpuolelle. Ja kannattaa hieman raottaa sitä paluuöljyn ohjaria kaiken varalta säiliön teurastuksen yhteydessä. Mun mielestä tuo ei sitä sihtiä tartte kun ei paa sinne säiliöön mitään paskaa... järjestelmästä lähtevä muju on niin hienoa, että ei varmasti jää tuohon sihtiin. Hyvä säiliö tuohon olis varmaan 80 tai 90 sarjan fiatin traktorin ohjaustehostimen säiliö, hieman isompi ja suodatin irrotetttava ja pestävä ja varmaan toimis pakkasillakin. Pitäis kokeilla kunhan ehtii...
|