Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX
Ellei mitään erikoisempaa näkökantaa ilmene niin kiitän tosiaan vastauksista! Korostan vielä kerran jos joku nyt veti herneet nenään ettei tarkoitukseni ole arvostella ketään/mitään vaan pohdiskelu oli juurikin vanhojen jenkki kasien vertaaminen moderneihin 4-6 pyttyisiin. Mut jos multa joku nyt kysyis samaa niin vataisin: Ne jotka ajaa vanhoilla kaseilla tykkäävät niistä edullisuuden,yksinkertaisuuden,helpon hankittavuuden,runsaan varaosa tarjonnan sekä riittävien ominaisuuksien takia. Ylipäätään trial tai safari auto ei ole niin kriittinen moottorin osalta etteikö kunnossa oleva jenkki kasi riittäisi. Kilpa peleissä(FOFF) niistä on helpoimmin kaivettavissa riittävästi tehoa edulliseen hintaan,1000 heppaa ei tule helposti muistakaan koneista ainakaan samalla rahalla. Tunne ja makuasiat on sit juttu erikseen mut paremmasta ja kevyemmästä koneesta ei katsota olevan vastaavaa hyötyä.
|
Etkö lukenut vastauksia ollenkaan? Jos sulta joku kysyis, niin vastaisit ihan puutaheinää?
Ajettava kierrosalue pitää alkaa jo tyhjäkäynniltä tai vähän alle, ei siinä mikään "ajettava kierrosalue 1500rpm alkaen" lohduta. Ja vaikka olis 1400rpm tyhjäkäyntinä, kestääkö mikään kytkin? Tietenkin nelosmoottorilla voi maastossa ajaa, mutta 500 heppainen nelosmoottori maasturissa kuulostaa vähän epäilyttävältä.
Saadaanko venttiilien, nokka-akselien ja ahtimien määrää lisäämällä tehtyä vääntävämpi moottori, nimenomaan laajalla kierroalueella? Onko RIPAXin sivistyksen mittarit offimoottorissa vain ylimääräisiä liikkuvia osia?