Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 15.02.2011, 19:29
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Kivaahan tämä kuitenkin on


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Aina pitäis muistaa uusien palstalaisten/harrastajien suhteen,että jokainen on aloittanu harrastuksensa joskus ja yleensä tietämättä siitä juuri mitään.
Joillekin jo kymmeniä vuosia maastureiden kanssa puuhailleille nuo soat,beadlockit,highliftit,yms..hämärät ja usein vieraskieliset termit ovat päivänselviä.
Mutta taas uudelle maasturien rakentamisesta kiinnostuneelle harrastajalle isoilta pojilta kuultuja juttuja mitä siihen juuri hommattuun vanhaan cruiseriin täytyy pultata kiinni.
Uuden offarin into lajin pariin ei ainakaan lisäänny, jos ei saa asiallisia neuvoja sen toimimattoman napalukon elvyttämiseen tai kardaaninlaipan stefan vaihtoon.
Toki haullakin löytyy vastauksia useaan seikkaan, mutta niitä samoja perusjuttuja pitäis vaan jaksaa vääntää rautalangasta uudelleen ja uudelleen aloitteleville offareille, vaikka ne monille on jo itsestään selviä.. Eiks se oo jo perimätiedon siirtoa nuoremmille harrastajille?
Juu olen miettinyt ihan samaa, tuli vaan mieleen olisiko aihetta tehdä rakenteluosioon eri merkkien OffRoad viritykset.
Tarkoitan sitä että laitettaisiin Toyota, Volvo, Suzuki ym. merkit omiin jaostoihinsa, josta löytäisi aloittelijakin oman kikottimensa mitä niihen voi tehdä.
Toinen olisi hyvä osasto ns. Tieliikennekelpoiset OffRoad maasturit osio jossa olisi samoiten kaikki tarvittavat vinkit ja ehdotukset esim. katsastusta varten ja yms.

__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten