Jossain viisauden puuskassa käsiin tuli jonkunasteinen kiertopalkinto, eli 1991 vuosimallin GR patukka.
Pahin ongelma:
Vetelee liukkaalla kelillä hervottomasti motarillakin, perä heittelee myös tien kallistuksen vastaisesti. Kulkee, kuin vainukoira, miltä on haju hukassa. Ei väliä onko tiessä uria vai ei, hommassa ei tunnu olevan mitään järkeä eikä nelikko auta asiaan paljoakaan. Kuivalla asfaltilla menee täysin suoraan eikä ole ohjauksessa väljää.
Ohjauskulmat muka säädetty äskettäin.
Takana vasen pyöränlaakeri on leikannut äskettäin kiinni, mutta on muka vaihdettu. Silti tuntuis jokin takeltelevan, sen verran mielenkiintonen ajaa.
Ja jos se nyt tohon yhtään liittyy, niin perä rutisee käännöksissä, varsinkin oikealle kääntäessä. Alkaa ikään kuin paukkumaan, tai pienemmällä käännöksellä kuuluu jotain hiljaista vinkumista.
Eli olisko seuraavaks sitten joku poskilaakeri tms. perästä, kun alkaa noi sivuäänet vasta kun autoa käännetään. Suoraan ajettaessa perä on hiljaa.
Muut pikkujutut:
- Keula jyrisee maantiellä, jos napalukot on "auki". Kovemmassa vauhdissa töksähtelee kai napalukot auki välillä nelikolla ajettaessa, kun tulee semmosia tymäyksiä.
- Penkin päällys on lässähtänyt jonkun läskiperseen ansiosta, eli minkä kaikkien vehkeiden penkit kävis tohon heittämällä?
- Käynnistyy kylmänä ihan OK muuten, paitsi että pikkusen pätkii eikä ota oikeen kierroksia ennenkun vähän lämmittää konetta. Merkkivalo ei ainakaan välkähtele käynnistyksen jälkeen, että heittelis jälkihehkua, enkä ole tarkistanut vielä hehkuja että toimiiko kaikki. Ei ainakaan tule mitään erikosempia savuja, että olis ilmaa joukossa.
Vehjehän on edellisen varsinaisen omistajan toimesta leimattu äskettäin pitkälle leimalle, eli katsastaja on ollut autuaan tietämätön tosta isosta ohjattavuuden pulmasta, eikä jarrujen puollotkaan ole kuin max. 7%.
Nyt jotain arvauksia, että mitä kaikkea kannattaa purkaa (vai puretaanko koko auto, olis hyvät pellit

)