Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes
Sellasta vielä kysyisin että, miksikäs se hammaspeikko voipi vaivata lukot päällä peruuttaessa?
t. Ismo ämmä
|
Minä ajelin 24h kisoja detroit lockerilla dana30 etuperällä 37" Irokeilla ja beadlockeilla. Renkat panoivat 57kg kappale ja siis 100% automaattilukko 4.88 välityksillä. Peruutin varovasti ylämäkiin. Suurin osa auton painosta on silloin etuakselilla. Jos samalla kallistaa, niin yhdellä pyörällä ja kuitenkin veto aina varmasti päällä. Kertaakaan ei etuakselissa kyllä ollut ongelmia.
Nyt minulla on edessä Dana44 high pinion detroit lockerilla. Silti en juuri revittele pakilla ylämäkeen.
Viimevuoden eksytyksessä ja nyt pari vikkoa sitten Kulmakorvessa ei ole tarvinnut vinssillä kääntää. Ihan ratista se kääntyy. Manuaalilaatikko ei kuumene ja voimaa riittää. Ei tarvitse lukkoja miettiä. Sen kun ajaa vaan. Ei katkeile lukkojen letkut tai johdot. Minkäänlaista viivettä ei lukkojen kytkeytymisessä ole.
Tilanteessa missä ilman lukkoja auto ei nouse, niin kytkettävät on huonommat. Jos mutka mäessä niin kytkettävä puskee enemmän kuin automaattilukko. Minua ei kiinnosta ensin kokeilla nousisiko ilman lukkoja. Nautin tukevasta menosta.
Automaattilukko edessä ei ole maantiellä mukava nelivedolla ajettaessa. Takavedolla se ei vaikuta ajoon.
Näiden tekemiä lukkoja haluaisin kokeilla.
http://www.auburngear.com/aftermarke...8-c6f9d7f93179
Niillä on lukko joka on vakiona kitkalukko + kytkettävä. Sitten vasta kun kitkat ei riitä niin 100% päälle. Tämä voisi olla vaihtoehto eteen.
Jokainen ajaa millä haluaa. Minä en vaihtaisi kytkettäviin. Tiedän kyllä miltä ajo tuntuu avoimilla perillä kun päivittäin ajan mun toisella Wranglerilla.