Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 11.02.2011, 22:54
NuuBeRi NuuBeRi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.12.09
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kingcup Näytä viesti
sopisiko siihen tilalle sd23 vai ainoastaan td25 entäs miten käy 2 vetoisten koneet.

tai toinen vaihtoehto olisi lähteä muuttamaan 2.3d -86 takavetoa nelivedoksi 2.5d -89 osilla onko kokemusta???? tai vinkkejä
Muistaakseni SD ja TD koneiden perässä olevat kytkin kopat ovat erilaiset. Mutta ilmeisesti jotenkin ristiin saa sopimaan.

Omasta kokemuksesta sen verran, että vaihdoin tuossa kesällä -88 vuoden 4x4 kinkkukaappiin moottorin vanha oli sd25 ja uusi oli sd23 takavetoisesta. Vaihtoon sd25->sd23 seuraavat osat oli vaihdettava, öljypohja, öljypumppu, öljynsuodattimen jalka, putket lohkonulokopuoliselle öljypumpun ja suodattimen jalanväliin, välilaippa jakopään ja lohkon väliin jossa on naftapumppu, ja nelivetoisessa öljypumppu kiinni ja alahihnapyörä. öljypumppuhan on tuossa sd23 öljypohjan sisäinen ja tuossa sd25 koneessa sitä pyörittää jakopään rattaat. Moottori muuten kiinnitykset sun muut kyllä istui paikoilleen kivuttomasti mutta paljon piti purkaa ja kasata että sai öljyt kiertämään.
Vastaa lainaten