Kahdella raudalla onnistuu hyvin yleensä. Oikein jäykkä rengas, niin ei ole kolmaskaan rengasrauta haitaksi. Silloin ensimmäinen rauta pitää jo väännettyä kohtaa vanteen reunan sisällä, toisen voi jättää paikalleen siihen, mikä kohta just vanteelle väännetty ja sitten kolmannella pääsee taas eteenpäin. Koko ajan siis kaksi rautaa pitää jo väännettyä renkaan reunaa vanteella.
Yleisimmin kuitenkin kolmas rauta on vaan tiellä, mutta joskus helpottaa hommaa...
Tämmöinen keino ollut käytössä maastossa, kun on venttiili katkennut renkaasta. Olen tunkannut auton ylös ja laittanut renkaan, johon pitää saada uusi venttiili paikalleen, jarrurummun alle. Sitten puupalikka renkaan ja jarrurummun väliin ja sitten laskenut auton siihen. Yleensä vielä joutunut hyppimään päällä, että renkaan saa siltäkondin lähtemään vanteelta ja sitten uuden venttiilin paikalleen.
Tulipa tuokin nyt kirjattua, vaikka ei asiaan oikein liity ja voi tietty parempiakin tapoja olla.
|