Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee
Kuten kuvista näkyy, niin pumpun ja jakopään kotelon ("jpkot"?) pulttijako poikkeaa selvästi toisistaan tässäkin. Välissä on kumminkin sovitekappale, jossa on yläreunassa lisäksi öljynippa. En ole ottanut tätä välikappaletta auki, mutta olisiko tällä tekemistä tukilaakeroinnin kanssa?
|
Paperitietoa tonkimalla löytyy kuva, jossa kyseinen kohta näkyy olevan sovitekaulus kahdella laipalla.
Avainsana on käyttölaite, eli se näyttäisi puuttuvan projektijeepin jakopäästä. Käyttölaite sisältää jakopään hammaspyöriin liittyvän pienen hammaspyörän (se on kai se, mikä on nähty aiemmissa kuvissa irrallaan) ja sen laakeroinnin. Pumppu tulee kuvien mukaan akselistaan kiinni käyttölaitteeseen (osaan numero 4), suoraan tai sovitteella (en tiedä käykö pooriakselinen pumppu suoraan). Olisiko käyttölaitteen toinen laakeri siinä kytekentäkotelossa? Ilman tukilaakeria, eli jos hammasratas olisi vain pumpun akselin varassa, ei pumppu pitkään kestä.
Ylemmässä kuvassa osien kuvakset on:
1: laakeripesä
2: tiiviste
3: kuulalaakeri
4: käyttölaiteakseli
5: varmistinrengas
6: ruuvi M8x55
7: ruuvi M8x20
8: ruuvi M8x45
Pumppu kytkentäkoteloineen (se välikappale) on sitten tällainen:
Pumpun kuvassa muutamat osat ovat:
18: tiiviste
19: varmistinrengas
20: kytkentäholkki
21: varmistinrengas
26: kytkinkotelo