Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K
Tossa kylellään olevassa Mikan Rangessa on takajarruiksi viriteltynä toyotan omat etujarruhilppeet ja Rangen oma kardaanikäsijarru. Ei siinä mun mielestä ollu mitään ongelmia...
|
Jep. Hiluksin levyt ja rangen omat satulat adapterilla jarrukilven pulttien kanssa kiinni akselissa. Navasta tai levystä piti sorvata pois että sai sopimaan ja pyöränpultit piti vaihtaa etupyörän pultteihin. Takajousen yläpää piti siirtää sisäänpäin niin paljon kun sai ja silti ristiriipunnassa pompautettaessa rengas raapii joskus siihen kiinni. Edessä raapii kans iskaritorneihin.
Vanteet on 10x15 et -44 Takana speisseri jotain 15mm edessä 8mm renkaina 16 35 boggerit. Takana jousen ja akselin välissä
5cm korotusta
Takalokarin kaaret on kokonaan rakennettu isommiks. Toi rengasvanneakselipaketti on kapea. Taka-akseli on muistaakseni noin 8cm kapeampi kun rangen. Koria on nostettu 3cm ja etujalkatiloista on tehty tilaa renkaille sen verran että kytkinpoljin piti taivuttaa ylöspäin kun liikematka ei riittänyt.
Etuakseli on alkuperäisillä kääntövarsilla raidetanko siirretty varsien yläpuolelle ja ottaa pohjaanjoustossa nippa nappa runkoon tai panhardin korvaan kiinni. Jousen ja akselin välissä korotusta n.3cm kääntökuulat käännetty, suosittelen. Parantaa ajettavuutta ja ketteryyttä.
Pohjaanjoustossa etuakseli otti kiinni öljypohjaan sen verran että maali läks ja pieni lommo tuli kun toinen koneen tyyny oli huono muttei rikki eli lähellä on vaikka lukot toimii paineilmalla eli rakenne on paljon pienempi kun orkkis toyota.
Edessä on hojon omat levyt ja satulat. Konehuneesta on jarrujen jakotukki mihin menee muistaakseni 4 tai 5 putkea ni se on heivattu "kuubaan" ja pääsylinterin etummainen lähtö etujarruille ja takamainen taakse. Jarrut on tällä systeemillä lievästi takapainoiset mutta ei sen takia o talvellakaan ollu vaaratilanteita. Kasatessa pisti kaikki jarrumännät ja kumit, etulevyt ja palat
uusiks. Neljään tai viiteen vuoteen en o jarruihin koskenu jarruongelmien takia paitsi käsijarrua täytyy säätää aina joskus.
Eteen sopi muuten joku volvon jarruletku kun teki satulalle sen pikkusen putkenpätkän uusiks jollain sopivalla päällä.
En kyl tajuu miten se raidetanko mahtuu niillä labsin varsilla sinne akselin taakse jos ei o sisäänjoustoa rajoitettu jotai 10-15 senttii?
Nii tää katsastetaan joka vuosi.