Kokeile tarkkaan laatikko läpi että toimii eikä luista, tarkista laatikon öljyt että on kirkkaan punaiset eikä haise.
Jos taka-akselina on D44a (kuten tod.näk. on koska tuon ikäinen V8), niin kuuntele tarkkaan perän metelit. Se mitä itse kävin muutamaa testaamassa ja omassa minkä ostin niin on laakerivika (olin kyllä tietoinen asiasta). Ja ne on tietysti murikan ja pinionin laakerit mitkä hajoaa eli ei ne hauskimmat vaihdettavat. Eikä tuo D44a muutenkaan ole mikään maailman paras akseli loppupeleissä..
Jakolaatikko kannattaa myös testata tarkkaan, koska noissa on neliveto viskolla -> katso ettei se kihnuta liikaa vastaan. Tuon ikäisissä ja noilla kilsoilla hyvin tod.näk. alkaa olla tiensä päässä, n. 200tkm +/- 50tkm usein hajoaa. Korjaus ei sinällään ole maailman pahin juttu, uusi viskoyksikkö jakoaskin sisälle maksaa jenkeistä ~350$ + postikulut + alv. & tulli. Halvempi kuitenkin selvästi kuin täältä Suomesta ostettu. Toinen vaihtoehto on ostaa romikselta suunnilleen saman ikäisestä XJ:stä 242 jakolaatikko ja päästä eroon koko viskoperkeleestä. Saat bonuksena vielä takavedon, ja kunnollisen hitaan & nopean kiinteän nelivedon sekä jatkuvan nelivedon.
Ruosteiden tyyppipaikoista en oikein tiedä/ muista noista ZJ:stä, oma on niin helmikunnossa pelleiltään ettei tartte siitä huolehtia
..ai juu, kuskin penkin perslämmitin on usein rikki, siellä on vain sellainen ohut johto fyllinkien ja penkinpäällisen välissä - tietysti oven puolella - mikä nirhautuu poikki. Korjaus on kohtuu ok homma, netistä löytyy hyviä korjausopastuksia kuvineen.