Piti eilen vielä kirjoitella, että sen vetarin stumpin pois saanti sieltä perän sisältä vaatii myös putken, jonka sisään katkennut jämä menee. voi joutua vähän sorvailemaan, et tämä putki mahtuu myös navan läpi akselin sisään ja ohjautuu oikein poskipyörän juurelle. Muuten jämä tietysti putoaa sinne akseliputkeen.
Kyllä kai se niin on, et tässä asiassa pitää valita kultainen keskitie ja vaihdella perää sesongin mukaan. Toki yhden takavetarin poistamalla voi käyttää hitsiperää, ilman että siitä koituu liikenneturvallisuusriskiä, mutta katsastukseen ei kannata mennä. Riippuu ilm. katsastusmiehestä, et uskaltaako ne rullilla kokeilla kardaani-käsijarrua, mut siinä ainakin näkyy toisen vetarin puuttuminen. Itse ajelin niin, et kun tuli niin sanottu safarisuma, vaihdoin hitsiperän sinne autoon. Ja vasta aivan juuri ennen metsään menoa tökkäsin tikun reikään. Kun sitten ajelu taas painottui siviilikäyttöön, laitoin tasauspyörästöllisen sinne.
Tuo lienee edullisin ja idioottivarmoin tapa taka-akselin osalta offikäytössä, varsinkin kun suhtautuu asiaan niin, et vakiovetari on vain sulake, ettei mitään arvokkaampaa hajoa.
Se miten kauan sitä jaksaa, lienee tapauskohtaista. Nyt kun olen viisi vuotta samalla rangella ajanut, päätin hankkia Land Roverin HD-vetarit taakse ja vahvan murikan.Sen nimeä en kerro, hävettää kun se on Ameriikan meinikiä.
Antti
Note! This message was posted anonymously!
|