Näytä yksittäinen viesti
Vanha 01.02.2011, 14:17
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Lightbulb

Raskautta on montaa lajia...

Henkisesti raskainta touhua on mulle ollu melkeimpä tää palo- ja pelastuspuolen hommat, niissä kun näkee & kokee kaikenlaista. Samaan sarjaan menee tietty yksityisyrittäjänkin arki, varsinkin kun porukkaa on liki kolmekymmentä töissä.

Fyysisesti sit taas taisi olla se, kun olin nöösipoikana autonkuljettajana/varastomiehenä. Joka aamu puoli kaksi töihin kylmiöön, missä oli lämpötila +2`c. Siellä sumplaat 6 eri tavarantoimittajan tuotteet, ja järjestelet asiakkaittain. Sit kun se työ oli tehty (n.4,5h), niin siirrettiin laatikot kevytkuorma-autoon, käsin tottakai, ja jaettiin asiakkaalle, käsin tietenkin.
Keskimäärin lootat paino 20kg-30kg kappale, ja niitä meni jakopaikkaan aina vähintään 2 lootaa, joihinkin jopa 40kpl. Työpäivän päätteeksi ajettiin vielä Schenkerin pakettia, ja työpäivä päätty keskimäärin 15:30-16:00. Tässä tuli oltua 2,5 vuotta.

Toinen mielenkiintonen ja fyysisesti raskas paikka oli Hesan telakka, siellä asennettiin laivanhyttejä. Hyttimoduuli painoi n. 500kg, ja niitä piti sitten rautakangen kanssa väännellä paikoilleen ahtailla käytävillä. Tätä hommaa kattelin viikon, sit tuumasit ettei oo mun juttu...

Nyt on sen verran lukenu että pääsee nauttiin siisteistä sisähommista...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten